پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
رمانتيسم و رمانتیسم در کشورهای مختلف:دانلود رایگان تحقیق رشته علوم سیاسی
doc
تعداد صفحات : 21
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته علوم سیاسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته ی علوم سیاسی با فرمت WORD و در۲۱ صفحه با موضوع رمانتيسم و رمانتیسم در کشورهای مختلف نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

 

رمانتيسم

نام جنبش هنري كه در اواخر سده هجده و اوايل سده نوزده ميلادي شكل گرفت. رمانتيسم به قدري جلوه ها و نمودهاي متنوعي دارد كه ذكر يك توصيف واحد براي آن غير ممكن است. اما موضع اصلي آن اعتقاد به ارزش تجربه شخصي و فردي است.

رمانتيسم عموما به عنوان آنتي تز كلاسيسم شناخته مي شود و هر دو مفهوم نيز گاه به معناي كلي تشريح كثرتي كه در گرايشان هنري هر عصري قابل تشخيص است به كار مي شود. بر اين اساس رامائل را مي توان به عنوان هنرمند كلاسيك شناخت، در حالي كه نقاش معاصر وي يعني جيور جونه را هنرمندي رمانتيك با اين وجود هر دو خواهان رمانتيسم و كلاسي سيسم از اين نظر كه به ايده هاي آرماني بيش از ايده هاي واقعي اهميت مي دهند.

ادبيات رمانتيك در كشورهاي مختلف

در انگلستان: دسته كوچكي از شاعران انگليسي بودند كه در اطراف درياچه هاي شمال غربي انگلستان جمع شده بودند و از سال ۱۷۹۸ تا ۱۸۱۵ نخستين اشعار رمانتيك كامل را به وجود آوردند. در ميان اين عده معروف تر از همه ويليام و وردزورت W- Wordsworth است كه او را «شاعر طبيعت» مي نامند. پاره اي از اشعار وي به وصف زندگي دهقانان اختصاص يافته و به صورتي ساده و تغزلي سروده شده و داراي لطف و جذبه خاصي است. اشعار ساده و روان او كه احساسات پاك و تشبيهات عالي در آن به چشم مي خورد نمونه بارزي از رمانتيسم اروپاست.

يكي ديگر از اين شاعران كلريجColeridye است كه زندگي بي سرو ساماني داشت.

در سفري كه به آلمان دارد سخراني هاي ادبي بسياري ايراد مي‌كند. و مقاله هاي انتقادي و فلسفي متعددي مي نويسد. يكي از منظومه‌هاي او كه «قصه ديانورد فرتوت» نام دارد شاهكار اشعار اسرار آميز و درد آلود در مانتيك است. يكي ديگر از شاعران رمانتيك انگليسي كه تاثير زيادي در ادبيات رمانتيك اروپا داشت لرد بايرون LordByron غرور هيجان آلود و عتش شديدي كه به آزادي داشت در همه آثارش ديده مي شود. و شلي يكي ديگر از شاعران كه از خودش سخن مي گه. شلي كه فطرتاً قوه شاعري داشت داراي تخليل بسيار قوي است و همه افكار و تصوراتش با خيال پردازي همراه است. در ميان رمان نويسان دوره رمانتيك انگلستان برجسته تر و موثر تر از همه والتراسكات Walter است كه با نوشتن آثاري نظير «بوب روي Bob Roy» و «آيوانهو Ivanho» رمان تاريخي را وارد ادبيات كرد.

رمانتيسم در سوئد

رمانتيسم سوئد تحت تاثير او هلشگر و ر.مانتيسم آلمان به طور ناگهاني در سال ۱۸۱۰ آغاز شد. آغاز رمانتيسم سوئد به صورت تشكيل دو دسته در آن كشور بود كه رقيب همديگر بودند. اولي دسته فسفريست ها بود كه از شگلل و نواليس تقليد مي كردند و دومي گوتيك ها كه از اساطير اسكاندنيا و از شعر قديم «اسكالدها» الهام مي گرفتند. بزرگترين شاعر رمانتيك سوئدي تنگر Tenger بود. او به «گوتيك ها» تمايل داشت. با فسفريت ها مخالف بود. چون رمانتيسم آشفته و احساساتي آنها را كه جنبه مرضي گرفته بود مخصوصاً تقليدي را كه آنان از ادبيات آلمان مي كردند نمي پسنديدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =