پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
آموزش فوتبال آماده شدن برای بازی: دانلود رایگان تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 26
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۲۶ صفحه با موضوع آموزش فوتبال آماده شدن برای بازی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

آموزش فوتبال آماده شدن برای بازی

برای هر بازی روش و سیستم خاصی وجود دارد که مربیان تیم ها آنرا بکار می برند . این نوع روش ها بستگی به شرایط بازی ، زمین بازی ، تیم حریف و موارد دیگری دارد.

برای هر بازی روش و سیستم خاصی وجود دارد که مربیان تیم ها آنرا بکار می برند . این نوع روش ها بستگی به شرایط بازی ، زمین بازی ، تیم حریف و موارد دیگری دارد. اما قبل از آموزش فوتبال اندازه های زمین و علائم فوتبال را با هم مرور می کنیم :

۱) زمین فوتبال:

طبق قانون رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا (FIFA) متراژ زمین فوتبال به این اندازه می باشد :

  • ▪ اندازه های طول زمین فوتبال از ۹۰ تا ۱۲۰ متر.
  • ▪ اندازه ای عرض زمین فوتبال از ۴۵ تا ۹۰ متر .
  • ▪ دروازه : ۳۰/۷ متر پهنا و به ارتفاع ۵/۲ متر از سطح زمین .
  • ▪ منطقه دروازه : ۳۰/۱۸ متر در ۳۰/۵ متر عمق.
  • ▪ نقطه پنالتی : از ۱۱ متری خط دروازه .
  • ▪ منطقه پنالتی : ۴۰ متر پهنا در ۵۰/۱۶ متر عمق .
  • ▪ قوس پنالتی : ۱۵/۹ متر از نقطه پنالتی .
  • ▪ منطقه کرنر : به شعاع ۵/۹۱ سانتیمتر از گوشه زمین .

۲) دروازه:

‌اگر هر توپی وارد دروازه بشود و یا از خط دروازه (بین دو تیرک عمودی و زیر تیرک افقی دروازه ) عبور کند ، گل محسوب می شود .

۳) منطقه دروازه :

‌هیچ بازیکنی از تیم مقابل نمی تواند در منطقه دروازه (منطقه قلمرو دروازه بان) مزاحم دروازه بان شود . اگر توپ به طور عمد یا غیر عمد از طرف تیم دفاع کننده از خط دروازه خارج رود ، تیم حمله کننده صاحب ضربه کرنر خواهد شد که از منطقه کرنر شلیک می شود . اگر توپ به وسیله تیم حمله کننده از خط دروازه به خارج برود . توپ در منطقه دروازه تیم دفاع کننده کاشته خواهد شد و به وسیله دروازه بان یا یکی از مدافعین شلیک خواهد شد.

حمله دروغی و دریبل در آموزش فوتبال

حمله دروغی و دریبل ، تاکتیک هایی هستند که تمام بازیکنان باید قادر به اجرای آن باشند .

حمله دروغی و دریبل ، تاکتیک هایی هستند که تمام بازیکنان باید قادر به اجرای آن باشند . تفاوت میان دو تکنیک این است که حمله دروغی بدون توپ و دریبل توام با توپ اجرا می شود .

زمانی که مدافع در مقابل مهاجم دارای توپ عقب نشینی کرده ، طرح یک حمله به او را ریخته و حریف را وادار به تغییر مسیر می کند یا زمانی که مهاجمی به وسیله حریف تحت نظر گرفته شده و وانمود به دویدن به طرف دروازه کرده و سپس مسیر خود را در جهت دریافت توپ تغییر می دهد مثال هایی از حملات دروغی می باشد .

شوت سر در آموزش فوتبال

شوت سر ضرب حرکتی تکنیکی است که تماشاچی را از جا بلند می کند . انجام شوت سر ضرب نمایانگر تکنیکی کامل است . شوت نیمه سر ضرب که به صورت غیر مستقیم انجام می گیرد ، به جز در بعضی موارد ، ماهیت تهاجمی آن در مقایسه با شوت سر ضرب کمتر است .

  • شوت سر ضرب
    ‌شوت سر ضرب ضربه مستقیم بازیکن به توپ بدون کمترین کنترل است . سطوح تماس مختلف نیز قدرت توپ را زیاد می کند . انجام آن نیاز به قرار دادن بدن در وضعیت مناسب دارد. شلیک سر ضرب به وسیله پا یا سر انجام می شود .
  • شوت نیمه سر ضرب
    شوت نیمه سر ضرب با پا انجام می گیرد ( فقط با پا ) ، و درست بعد از تماس توپ با زمین ضربه زده می شود شوت نیمه سر ضرب حرکت تکنیکی غیر مستقیم است در حالی که شوت سر ضرب نوع مستقیم آن می باشد .

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 7 =