پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تنیس قوانین و مقررات بازی: دانلود رایگان تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 8
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۸ صفحه با موضوع تنیس قوانین و مقررات بازی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

آموزش تنیس

تِنیس ورزشی راکتی است که بین دونفر (انفرادی) یا بین دو تیم دونفره (دوبل) بازی می‌شود. هر بازیکن راکتی دارد که دارای صفحه‌ای از شبکه توری است. بازیکن با این راکت توپی لاستیکی با پوشش نمدی را به زمین حریف پرتاب می‌کند. بازیکنی (یا تیمی) که زودتر امتیاز نهائی را به دست آورد برنده است. این ورزش ابتدا در انگلستان، بیشتر درمیان اعیان، رایج شد و سپس به کشورهای انگلیسی زبان رفت و اکنون در همه کشورها بازی می‌شود.

تنیس از ورزش‌های المپیک است. در برخی از کشورها به آن تنیس میدانی می‌گویند تا از ورزش دیگری بنام تنیس شاهی که در سالن و در زمینی با ابعاد متفاوت بازی می‌شود متمایز گردد

تاریخچه تنیس

تا آنجا که شواهد تاریخی در این مورد نشان می دهد، ورزش تنیس طی قرون دوازده و سیزده میلادی ابتدا در کشور فرانسه ابداع شد. اما ارائه جدی این ورزش در سال ۱۸۷۲ (میلادی) بود که سرگرد هاری جم این ورزش را در شهر لمینگتن (انگلستان) به مردم معرفی کرد . در آن زمان مقررات و خصوصیات این ورزش با آن چه اکنون می بینیم تفاوت بسیار داشت. در سال ۱۸۷۷ (میلادی) ، اولین بار در دنیا مسابقات تنیس با مقررات و قوانین بخصوصی در زمینهای تنیس “باشگاه تنیس و کروکت ال انگلند” ویمبلدون برگزار گردید، محلی که هم اکنون بزرگ‌ترین مسابقات تنیس دنیادر آن برگزار می شود.

قوانین و مقررات بازی تنیس

ماده ۱ زمين بازي انفرادي

زمين بازي مستطيلي است بطول ۷۷/۲۳ متر به عرض ۲۳/۸ متر. زمين توسط توري كه از يك سيم با طناب به قطر حداكثر ۸/۰ سانتيمتر آويزان است، به دو نيمه تقسيم مي‏گردد. انتهاي اين سيم با طناب بايد به بالاي دو پايه در دو سوي تور متصل گردد يا از روي آن گردانيده شود. قطر مقطع پايه استوانه‏اي يا اصلاح مقطع پايه مكعب مستطيل شكل نبايد بيش از ۱۵ سانتيمتر بيشتر باشد.

ماده ۲ اجزائ ثابت زمين

اجزاء ثابت زمين نه تنها در برگيرندة تور، پايه هاي زمين انفرادي طناب يا سيم نگهدارندة تور- نوار تور و كمربند نگهدارندة تور است، بلكه در صورت وجود، شامل موانع انتهائي و كناري جايگاهها، صندليهاي ثابت يا قابل نقل و انتقال پيرامون زمين بازي، افراد اشغال كنندة صندليها، كليه ديگر اجزاء ثابت در پيرامون و يا بالاي زمين بازي، داور، داور تور، داور خطاي پا، خط نگهداران توپ جمع كنها البته در هنگامي كه جاي مقر خود حضور دارند، نيز مي‏گردد.

ماده ۳ توپ تنيس

سطح بيروني توپ بايد يكنواخت و برنگ سفيد يا زرد باشد، اگر روي توپ درزي وجود داشته باشد، اين محل نبايد بصورت دوخته و به شكل بخيه باشد. قطر توپ بايد بيش از ۳۵/۶ سانتيمتر و كمتر از ۶۷/۶ سانتيمتر باشد و وزن آن بايد بيش از ۷/۵۶ گرم و كمتر از ۵/۵۸ گرم باشد و جهش توپ در صورت رها شدن از فاصلة ۲۵۴ سانتيمتر بر روي يك سطح بتوني بايد بيش از ۱۳۵ سانتيمتر و كمتر از ۱۴۷ سانتيمتر باشد تحت فشار ۱۶۵/۸ كيلو گرم توپ بايد دچار فرورفتگي بداخل به ميزان بيش از ۵۶/۰ سانتيمتر و كمتر از ۷۴/۰ سانتيمتر در قسمت جلوئي و فرورفتگي به ميزان بيش از ۸۹/۰ سانتيمتر و كمتر از ۰۸/۱ سانتيمتر در قسمت پشتي شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + شانزده =