پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تحولات زیست محیطی : دانلود تحقیق رشته زیست شناسی
doc
تعداد صفحات : 137
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زیست شناسی
19000 تومان


تحقیق رشته زیست شناسی با فرمت WORD و در ۱۳۷ صفحه با موضوع تحولات زیست محیطی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تحولات زیست محیطی

مقدمه

اساسي ترين امر در تبيين مساله پژوهش ، فرايند تئوري سازي وسپس آزمون آن است كه درواقع تحقيق را از ۲ بعد نظري وعملي بهره مند مي سازد. البته تدوين نظري تحقيق، مسلتزم آگاهي از روند شكل گيري مساله، شناخت ابعاد گوناگون آن وسپس مطالعه آراء ونظراتي است كه به صورتي عام يا خاص در خصوص موضوع تحقيق بيان شده است تا درپرتو اين عمل، زاويه ديدي كه محقق مصمم است بر آن اساس به واقعيت نظر افكند و به مساله اجتماعي پاسخ دهد آشكار گردد، تا بدين سان محقق بتواند پاسخ هاي احتمالي تحقيق ومتغيرهاي گوناگون آن را تنظيم وسپس آزمون نمايد. در تحقيق حاضر، ابتدا تاريخچه موضوع در جهان و ايران مرور خواهد شد. سپس به منظور تبيين مساله مورد نظر، لازم است شناختي از نظام اجتماعي شهر ملارد صورت پذيرد.

تاريخچه تحولات زیست محیطی :

تاريخ حيات بشر مملو از مبارزات پياپي وي براي سلطه بر طبيعت وبهره مندي از زندگي بهتر مي باشد به گونه اي كه رابطه متقابل اين دو پيوسته در حال تغيير و تحول بوده است ، چون از سويي سخاوت فراوان طبيعت براي رفع نيازهاي معيشتي بشر و از سوي ديگر نيروي شگرف طبيعت و قدرت آن در ايجاد طوفان،طغيان و آتشفشان، برخي از عناصر طبيعت را در ذهن او در هاليه اي تقدس قرارداد كه در فرهنگ ملل مختلف ،تقدس گياهان وجانوران واحترام به آن ها منشا شكل گيري توتم پرستي شد.

البته، بشر از همان ابتدا يعني در دوره پالئولتيك براي رفع نيازهاي زيستي تعادل طبيعي محيط خود را بر هم زد و با پي بردن به راز آتش، بعنوان اولين وسيله فني، جنگل و طبيعت سبز را به آتش كشيد.

مرور تحولات زیست محیطی درجهان:

مساله بهسازي محيط زيست، پس از جنگ جهاني دوم و در حقيقت بعد از نيمه دوم قرن بيستم، با رشد سريع و نامتناسب صنعت اهميت يافت وايجاد مراكز صنعتي در اروپا وآمريكا و گرايش شديد شهرنشيني ورشد مصنوعي جمعيت در شهرها، آلودگي و بهم خوردن تعادل حياتي طبيعت را به ارمغان آورد و در اثر الوده شدن هوا، آب و موادغذايي و .. مخاطراتي را براي زندگي انسان ايجاد كرد و به همين جهت سال ۱۹۷۰ در اروپا و آمريكا سال حفاظت از محيط زيست اعلام شد ورهبران سياسي كشورها وظيفه خود دانستند كه اجتماع را از آلودگي بيشتر بر حذر دارند و هزينه هاي هنگفتي را براي اين امر در بودجه كشورهاي خود منظور نمايند.

نظري بر تحولات زیست محیطی در ايران:

حفاظت وسالم نگهداشتن محيط زيست موضوعي است كه از ديرباز مورد توجه ايرانيان بوده است و براي كشوري با تاريخ كهن اين امر قدمتي ديرينه دارد. چنانچه در«اسطوره هاي ايراني، درختان، انسان هاي خوبي بوده اند كه پس از مرگ تبديل به درخت مي شوند و زندگي جاودانه مي يافتند و به همين دليل قطع درختان قطور، كاري ناصواب بود. ايرانيان باستان مي گفتند هر كس درخت كهنسالي يا درخت ميوه اي را قطع كند در همان سال يكي از خويشاوندان خود را از دست خواهد داد ودر اوستا، زرتشت آزار حيوانات را گناه كبيره مي داند و در ارتباط با طبيعت نيز از اهورامزدا مي پرسد چه قومي خوشبخت تر است؟در پاسخ مي شنود، ملتي كه درخت مثمر بكارد و زمين هاي لم يزرع را به زمين هاي كشاورزي تبديل كند.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 11 =