طراحی مجتمع فرهنگی در شهر تفت با رویکرد انسان گرایانه : پایان نامه ارشد مهندسی معماری
معماری یکی از هنرهای بسیار فاخر ایران زمین میباشد که ریشه در فرهنگ و مدنیت هزاران ساله ما دارد . هنری که امروزه با تلفیق علوم مهندسی به یک رشته بسیار جذاب دانشگاهی در کشورمان تبدیل شده و بدلیل همین ریشه فرهنگی از رشته های بسیار پرطرفدار دانشگاهی میباشد. در ادامه به سری جدیدی از پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته معماری میپردازیم . پایان نامه حاضر با عنوان ” طراحی مجتمع فرهنگی در شهر تفت با رویکرد انسان گرایانه با فرمت قابل ویرایش WORD به شما دانشجویان و کاربران گرامی معرفی می گردد.
چکیده پایان نامه طراحی مجتمع فرهنگی در شهر تفت با رویکرد انسان گرایانه :
امروزه شاید از هر زمان دیگری در عرصه معماری و ارزش های فرهنگی دچار نابسامانی و با وجود فرهنگ غنی خودمان به صورت کورکورانه در حال تقلید از فرهنگ غربی هستیم این در حالی است که برای مقابله با این مورد در ابتدا باید انسان و ارزش های فرهنگی مردمان سرزمین و مکان خویش را بشناسیم. لذا ما در این رساله در ابتدا به مفهوم و تاریخچه و اصول و تئوری های کلی انسان گرایی(اومانیسم) و توجه به فرهنگ و خصوصیات فرهنگ ایرانی و تاثیرات انسان گرایی و فرهنگ بر معماری میپردازیم . لذا باید مکانی را ایحاد کنیم که هم با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما سازگار و هم با محیطی اطرافش همخوانی داشته باشد برای به تحقق رسیدن این دو مهم که بارزترین ویژگی معماری اسلامی که مسجد و حسینیه میباشد در سایتمان ایجاد و برای حس ایجاد معماری ایرانی استفاده از فرم ها و عناصر معماری ایرانی خودمان و همچنین تبعیت از بافت اطراف (خشت و کاهگل) در بدنه شدیم. و در نهایت چون با رویکرد انسان گرایانه طراحی شده بود توجه به اصول این رویکرد که انسان از کنار انسان میگذرد، عناصر بر انگیخته روح و روان انسان ، ایحاد عناصر پویا و فعال در فضا ، مفصل های فضایی انسان ، فضاهای حرکتی انسانی و فرم های زاییده شده از دل حرکت های انسان شدیم .
کلمات کلیدی :
مجتمع فرهنگی ، انسان ، فرهنگ ، محیط
اهميت موضوع :
با توجه به دنیای مدرن و در حال گسترش امروزی و ارتباط نزدیکی که مردم دنیا هم اکنون در سریع ترین زمان از طریق دنیای مجازی میتوانند با هم برقرار کند و تاثیرات منفی و مخربی که فرهنگ طرف مقابل میتواند روی فرهنگ ، سنت ،اداب و رسوم مردم کشور ما بگذارد برای مقابله با این تاثیرات منفی و مخرب باید ما پیش قدم و آنرا با ایجاد مراکز فرهنگی در نسل جوان رشد و پرورش دهیم. با توجه به آنچه در بخش بیان مسئله به صورت کامل بیان شد که خصلت وجودی محله به گونه ای است که میتواند این ارتباط تنگاتنگ بین ساکنین در سریع ترین مدت ممکن بین ساکنین محله و در بخش گسترده تر بین ساکنین شهر تفت ایجاد کند تا این اصالت، فرهنگ، سنت ، اداب و رسوم که مخصوص خودمان میباشد ، حفظ گردد باید راه حلی اتخاذ گردد تااین امر محقق شودکه یک راه رسیدن به این هدف ایجاد یه همچنین مجتمع های فرهنگی میباشد که خلق آن روز به روز بیشتر حس میشود . لذا برخود واجب میدانیم برای حفظ فرهنگ وآداب و رسوم و مذهب خَیش باید حصوصیات انسان گرایی محله و مکان اطراف خود را بهتر بشناسیم که بتوانیم برای رفع آن هر چه سریع تر قدم بر راه نهانیم.
مجتمع فرهنگی :
مجتمع فرهنگی ساختمانی است که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی فعالیت دارند. در مجتمع فرهنگی معمولاً شرایطی برای آموزش امور گوناگون فرهنگی و اجتماعی و همچنین آموزش پیشهها و هنرهای گوناگون مانند نگارگری، کوزهگری، دوزندگی و جزاینها فراهم میگردد. برخی از مجتمع فرهنگی کتابخانه و انتشارات ویژه خود را نیز دارا هستند. برخی از فرهنگسراها بجز پوشش دادن منطقه خود به فعالیتهای فرامنطقهای نیز میپردازند. بسیاری از فرهنگسراها ویژهکار (تخصصی) اند یعنی فعالیت خود را گرد یک گروه یا یک محور کاری کرده متمرکز میسازند.
فهرست مطالب پایان نامه طراحی مجتمع فرهنگی | صفحه |
چکیده | |
فصل اول : مقدمه و کلیات | |
1-1مقدمه | 1 |
1-2 بیان مساله تحقیق | 2 |
1-3 اهميت موضوع | 3 |
1-4 اهداف تحقيق | 3 |
1-4-1 اهداف اصلي | 3 |
1-4– 2 اهداف فرعي | 3 |
1-5 سوالات يا فرضيه هاي تحقيق | 4 |
1-6 تبیین مسئله در ارتباط با طرح | 4 |
1-7 تعاریف کلی | 4 |
1-7 -1 مجتمع فرهنگی | 4 |
1-7-2 انسان | 5 |
1-7 -3 انسان گرایی | 5 |
1-7 -4 محیط | 6 |
1-8 نتیجه گیری | 6 |
فصل دوم : مبانی نظری طرح ) انسان گرایی و مفاهیم مرتبط با آن ) | |
مقدمه | 7 |
2-1 مفهوم اومانيسم (انسان گرایی) | 7 |
2-2 مفهوم اومانيسم در فارسی | 8 |
2-3 تاریخچه اومانیسم : | 8 |
2-4 اهداف اومانیسم | 8 |
2-5 اقسام اومانيسم | 9 |
2-6 اصول اومانيسم | 10 |
2-7 ارزيابي اجمالي يا اومانيسم روح اوتوپيايي قرن جديد | 11 |
2-7-1 طبیعت گرایی | 11 |
2-7-2 انسان منبع ارزش ها | 12 |
2-7-3 خردگرايى | 13 |
2-7-4 مدارا | 14 |
2- 8 جمعبنديى از مؤلفههاى اومانيسم | 14 |
2- 9 نقد اومانيسم | 15 |
2- 10 انواع اومانيسم (رابطه اومانيسم با دين) | 16 |
2-11 گرایش های اومانیسم در غرب | 17 |
2-12 اسلام و اومانیسم | 19 |
2-13 نظر اسلام درمورد دیدگاه های اومانیسم | 19 |
2-14 تفاوت دیدگاه انسانیت و انسانگرایی نسبت به انسان: | 20 |
2-15 دیدگاه نظریه پردازان اومانیسم | 20 |
2-15-1 پروتاگوراس؛ طلایه دار اومانیسم | 20 |
2-15-2 دیدگاه فیور باخ | 22 |
2-15-3 دیدگاه اگوست کنت | 22 |
2-15-4 ژان ژاک روسو | 22 |
2-16 فرق رنسانس با اومانیسم در چیست ؟ | 22 |
2- 17 اومانیسم و ارتباط آن با انسان مدرن | 23 |
2-18 رابطة ميان مدرنيته ، سنت و گذشته | 23 |
2-19 انديشة انتقادي نیچه در باره مدرنیته | 24 |
2-20 مفهوم فرهنگ | 24 |
2-21 کارکرد مفهوم فرهنگ | 26 |
2-22 تحولات فرهنگ در طول زمان | 26 |
2-23 قابليت انتقال و اكتسابي بودن فرهنگ | 27 |
2-24 مفاهيم فرهنگ در كاربرد علمي و تاريخي | 28 |
2-25 ويژگي و كاركرد فرهنگ | 28 |
2-26 برخی از عوامل موثر در شکل گیری صورت فضاهای معماری | 29 |
2-27 اهميت فرهنگ | 29 |
2-28 فرهنگ مايه تمايز انسان از حيوان | 29 |
2-29 مبانی فرهنگ ایران و تاثیر آن بر معماری | 30 |
2- 30 تأثير فرهنگ بر درك بهتر فرد از موقعيتها | 31 |
2-31 فرهنگ عنصري تعيين كننده در زندگي انسان | 31 |
2-32 تأثير فرهنگ بر زندگي انسان | 32 |
2-33 تأثير فرهنگ بر فعاليتهاي زندگي انسان | 32 |
2-34 تأثير فرهنگ در رشد شخصيت | 32 |
2-35 تأثير فرهنگ بر نظام رفتاري فرد و جامعه | 33 |
2-36 اهميت نقش فرهنگ زيست فرهنگي در كنترل رفتار آدمي | 33 |
2-37 موارد استفاده از فرهنگ | 34 |
2-38 هدفدار بودن فرهنگ | 34 |
1- هدف غايي فرهنگ | 34 |
2-39 كاركرد فرهنگ در رابطه با ساز و كارهاي طبيعي | 34 |
2-41 توجه به فرهنگ از منظر اجتماعي | 35 |
2-42 اجتماعي بودن فرهنگ | 35 |
2-43 تأكيد بر مكان مند بودن فرهنگ | 35 |
2-44 تأثير فرهنگ بر جامعه | 36 |
2-45 تأثير خصلت انساني بر فرهنگ | 36 |
2-46 ويژگيهاي به ظاهر متناقض فرهنگ از دید نظریه پردازان | 36 |
2-47 رابطه فرهنگ و انسان | 38 |
2-48 تأثير محيط فرهنگي بر شخصيت افراد جامعه | 38 |
2-49 – شناخت تعريف فرهنگ بر اساس ماهيت انساني | 38 |
2-50 شناخت هويت انساني از طريق فرهنگ | 39 |
2-51 نقش انسان در شكلگيري فرهنگ | 39 |
2-52 تأثير فرهنگ بر شخصيت | 39 |
2-53 ويژگي و وجه تمايز انسان از ساير موجودات | 39 |
2-54 رابطه فرهنگ و گفتار از دیدگاه نطریه پردازان | 40 |
2-55 تأثيرپذيري رفتار از فرهنگ | 41 |
2-56 وابستگي ميان فرهنگ و جامعه | 41 |
2-57 رابطه متقابل فرهنگ و جامعه | 42 |
2-58 اومانیسم در فرهنگ | 42 |
2-59 معماري و فرهنگ | 42 |
2-60 تعامل اجتماعی و محیط ساخته شده | 47 |
2-62 ویژگیهای محیط های ساخته شده و قابلیت تعامل اجتماعی | 47 |
2-63 نهاد های اجتماعی و محیط ساخته شده | 49 |
2-64 تفاوتهای فردی، نهادهای اجتماعی و کاربرد های طراحی | 50 |
2-65 جمع بندی از بحث محیط ساخته شده | 50 |
2-66 محیط و رفتار انسان )جامعه گرایی( | 50 |
2- 67 فایده تبیین و رابطه انسان و محیط برای رشته معماری | 51 |
2-68 آنتروپومتری (انسان سنجی) و ارگونومی (مهندسی عوامل انسانی) | 53 |
2-69 رابطه فرهنگ و فرد از ديدگاه انسانشناسان | 53 |
2-70 زیبایی شناسی نمادین و جنبه های فیزیولوژیک طراحی | 54 |
2-71 آنتروپومتری ( انسان سنجی ) | 55 |
2-71 فرایندهای سوخت و ساز بدن انسان و محیط ساخته شده | 56 |
2- 72 نسبت فرهنگی ابعاد و اندازه های بدن انسان | 57 |
2-73 همبستگی های نظام رفتاری و ویژگیهای انسان سنجی | 57 |
2-74 نتیجه گیری از بحث ویژگی های انسان سنجی و مهندسی عوامل انسانی | 58 |
فصل سوم : معرفی بستر طرح | |
3-1 مقدمه | 59 |
3-2 سوابق و پیشینه تاریخی | 59 |
3-3 وجه تسمیه | 59 |
3-4 مشخصههای جمعیتی | 60 |
3-5 بستر طبيعي: | 60 |
3-5-1 موقعيت جغرافيايي تفت: | 60 |
3-5-2 توپوگرافي شهر تفت : | 61 |
3-5-3 خاك | 61 |
3-5-4 پوشش گياهي | 62 |
3-5-5 آب و هوا | 62 |
3-5-6 عوارض طبیعی و پدیدههای جغرافیایی | 64 |
3-5-7 ارتفاعات و مهمترین قلل در ارتفاعات ناحیه شمالی | 64 |
3-5-8 ارتفاعات و مهمترین قلل ( قلهها) در ارتفاعات حد شرقی | 65 |
3-6 جاذبههای طبیعی (ارتفاعات) | 65 |
3-7 صنایع شهرستان تفت | 66 |
3-8 وضعيت اقتصادي: | 66 |
3-9 معادن شهرستان تفت | 67 |
3-10 آثار تاریخی تفت | 67 |
3-11 سيماي شهر تفت : | 68 |
3-13 معرفی سایت طرح | 70 |
3-13 وسعت سايت: | 70 |
3-14 مکان سایت | 70 |
3-14-1 دليل انتخاب سايت | 70 |
3-14-2 نقاط ضعف و قوت سايت | 71 |
3-15 همجواری های سايت | 71 |
3-16 باد مطلوب ، باد نامطلوب | 72 |
3-17 نور خورشید | 72 |
3-18 آلودگی های صوتی | 73 |
3-19 دسترسي سايت: | 73 |
3-20 عناصر طبيعي و مصنوعي : | 74 |
3-21 دید ها ی داخلی از سایت | 75 |
3-22 فرصت ها وتهديدها | 75 |
3-22-1- فرصت ها | 75 |
3-22-2- تهديدها | 75 |
3-23نتیجه گیری | 76 |
فصل چهارم : ظوابط و معیارهای طراحی فرهنگسرا | |
4-1 مقدمه بخشهای فرهنگسرا | 77 |
4-2 محورهای مجتمع فرهنگی | 77 |
4-3 عملکرد هر فضا | 77 |
4-4 فضاهاي اصلي مجموعه | 77 |
4-4-1 فضاهاي ورودي | 77 |
4-4-2 کتابخانه | 77 |
4-4-3 کلاسهایی آموزشی | 77 |
4-4-4 سالن ورزشی | 78 |
4-4-5 حسینیه | 78 |
4-4-6 فضاهاي خدماتي و تاسيساتي | 78 |
4-4-7 رستوران | 78 |
4-4-8 فضاي بازي و فضای سبز در محوطه | 78 |
4-5 ضوابط سالن های ورزشی (فوتسال) | 78 |
4-5-1 تعريف اماكن ورزشي | 78 |
4-5-2 قانون زمین فوتسال | 78 |
4-5-3 اتاق بازیکنان | 79 |
4-5-4 دستشویی در سالنهای ورزشی | 79 |
4-5- 5 سکوهای تماشایان | 79 |
4-5-6 گرم کردن بدن قبل از ورزش | 80 |
4-6 کلاسهای آموزشي- تئوري: | 80 |
4-6-1 ویژگی های یه فضای آموزشی : | 80 |
4-6-2 كلاس درس | 80 |
4-6-3 نور | 80 |
4-6-4 مصالح | 81 |
4-6-5 رنگ | 81 |
4-7 كتابخانه | 81 |
4-7-1 اتاق هاي مطالعه فردي | 81 |
4-7-2 سالن مطالعه | 82 |
4-7-3 میزان فضاهای کتابخانه | 82 |
4-7-4 ابعاد و استاندارد های پیشخوان و برگه دان | 82 |
4-7-5 طول قفسه ها | 83 |
4-7-6 ارتفاع قفسه ها | 83 |
4-7-7 استاندارد میزها | 83 |
4-7-8 نور | 84 |
4-7-9 نور مخزن كتاب | 84 |
4-7-10 نور محل متصدي | 84 |
4-8 رستوران ضیافتی | 84 |
4-8-1 ویژگیهای یک رستوران | 84 |
4-9 استانداردهای فضای داخلی رستوران | 85 |
4-9-1 فضای داخلی رستوران | 85 |
4-9-2قسمت های داخل آشپزخانه | 85 |
4-10 ظوابط ایمنی مساجد ، حسینیه ها و تکایا | 86 |
4-11 سرویس بهداشتی | 87 |
4-12 راهرو و دیوارها | 87 |
4-13 پله و رمپ در فضا های همگانی | 87 |
4-13-1 ابعاد | 87 |
4-13-2 مقطع طولی | 88 |
4-13-3 سطوح شیب دار ( رمپ ها | 88 |
4-13-4 رمپ های پلکان: | 88 |
4-13-5 پله و رمپ | 88 |
4-13-6 تغییر سطح | 88 |
4-13-7 پلکان جهت نشستن | 88 |
4-13-8ایمنی | 88 |
4-13-9روشنایی | 89 |
4-14 نماز خانه | 89 |
4-14-1 وضو خانه | 89 |
4-14-2 فضاي نمازخانه | 89 |
4-15 مصادیق | 90 |
4-15-1 مصداق نمونه خارجی شماره 1 فرهنگسرا شاه عبدالله دوم در اردن | 90 |
4-15-2 شناسنامه طرح | 90 |
4-15-3 ایده های طراح | 90 |
4-15-4 الگو برداری از مصالح | 92 |
4-16 روند طراحی طبقات | 94 |
4-17 سایت پلان | 94 |
4-18 پلان طبقه همکف | 95 |
4- 19 مقطع | 96 |
4-20 نماهای داخلی و خارجی از مجموعه | 97 |
4-21 نمای بیرونی | 97 |
4-22 احکام برداشت شده از این مصداق : | 97 |
4-23 مصداق نمونه خارجی شماره 2 : مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو | 98 |
4-24 شناسنامه طرح | 98 |
4-25 سایت پلان | 98 |
4-26 موقعیت سایت | 99 |
4-27 معرفی پروژه (بیان کانسپت کلی) | 99 |
4-28 پلان طبقات همکف : | 100 |
4-29 پلان طبقه اول | 100 |
4-30 پلان طبقه دوم | 101 |
4-31 مقاطع | 102 |
4-32 تحلیل نما | 103 |
4-33 مصادیق نمونه داخلی شماره 3 فرهنگسراي نياوران | 104 |
4-33 -1 بررسی از نظر اقليم | 105 |
4-33-2 بررسی بنا : | 105 |
4-34 تقسیمات فصای اداری | 106 |
4-35 – ویژگیهای کلی فرهنگسرای نیاورا | 106 |
4- 36 ویژگیهای بنا | 107 |
4-37-1 پلانهای مجموعه | 108 |
4-37-2 دسترسی – همسایگی وموقعیت استقرار سایت | 108 |
4-37-3 پلان طبقات | 109 |
3-37-3 پلان طبقه همکف | 109 |
3-37-4 پلان طبقه اول | 110 |
3-37-5 مقطع مجموعه | 110 |
3-37-6 نمای مجموعه : | 111 |
4-38 تجزیه و تحلیل و نقد بنا | 111 |
4-39:نور گیری | 112 |
4-40 نتیجه گیری : | 114 |
قسمت عملی پایان نامه : نقشه های طرح | |
4-41 مقدمه ای بر طراحی فرهنگسرا | 116 |
4-42 روند طراحی | 116 |
4- 42 -1 آلترناتیو شماره 1 و 2 | 116 |
4- 42 -2 آلترناتیو شماره 3 و4 | 117 |
4-43 سایت پلان | 118 |
4-44 پلان زیر زمین | 119 |
4- 45 پلان طبقه همکف | 120 |
4- 46 نما و مقطع | 121 |
4- 47 پرسپکتیو خارجی | 122 |
4- 48 پرسپکتیو داخلی | 124 |
فصل پنجم : نتیجهگیری و پیشنهادات | |
5-1پیشنهادات : | 126 |
5- 2 نتیجهگیری | 126 |
منابع و ماخذ | 127 |
صفحه | فهرست اشكال |
24 | شکل 2-1 فرهنگ در یک نگاه |
47 | شکل 2- 1 تاثیرطراحی بر تعاملات اجتماعی و محیط |
54 | شکل 2- 4 جنبه نمادین ساختمان بر فضای باز |
54 | شکل 2- 5 زیبا شناسی نمادین با عدم آسایش انسان |
55 | شکل 2- 6 تاثیر باورهای مذهبی بر شکل گیری خانه |
55 | شکل 2- 7 انسان سنجی ایستا |
55 | شکل 2-8 انسان سنجی پویا |
56 | شکل 2- 9 ادراک آسایش محیط |
64 | شکل 3- 1 آبشار درگاهان تفت |
65 | شکل 3- 2 کوه عقابکوه تفت |
67 | شکل 3-3 پیر برحق(دره سیر) |
67 | شکل 3-4 بقعه شیخ جنید توران پشت |
70 | شكل 3-5 : عکس هوایی سایت |
71 | شكل 3-6 : همجواری ها اطراف سایت |
72 | شكل 3-7 : جهت باد مطلوب و نا مطلوب |
72 | شكل 3-8 : جهت حرکت خورشید |
73 | شكل 3-9 : صداهای ناهنجار |
74 | شكل 3-10 درجه بندی دسترسی ها |
74 | شكل 3-11 موانع و مشکلات سایت |
75 | شكل 3-12 دید و منظر از سایت |
79 | شکل 4-1 استاندارد زمین بازی فوتسال |
91 | شکل 4-1 مجموعه نگی پترا در اردن |
92 | شکل 4-2 غاردر منطقه پترا |
92 | شکل 4-3 فرم دیداره های گلی کوه پترا |
93 | شکل 4-4 جنس بدنه دیواره های کوهستانی گلگون و فرهنگسرا شاه عبدالله دوم در اردن |
93 | شکل 4-5 فرهنگسرا شاه عبدالله دوم در اردن |
94 | شکل 4-6 روند طراحی در فرهنگسرا شاه عبدالله دوم در اردن |
94 | شکل 4-7 سایت پلان فرهنگسرا شاه عبدالله دوم |
95 | شکل 4-8 نقشه همکف فرهنگسرا شاه عبدالله دوم |
96 | شکل 4-9 مقطع فرهنگسرا شاه عبدالله دوم در اردن |
96 | شکل 4- 10 مقطع شماتیک از فرهنگسرا شاه عبدالله دوم |
96 | شکل 4-11 مقطع فاز دو از فرهنگسرا شاه عبدالله دوم |
97 | شکل 4-12 پرسپکتبو خارجی فرهنگسرا شاه عبدالله دوم |
97 | شکل 4-13 پرسپکتیو داخلی از فرهنگسرا شاه عبدالله دوم |
97 | شکل 4-14 نمای اصلی فرهنگسرا شاه عبدالله دوم |
98 | شکل 4-15 عکس هوایی |
99 | شکل 4-16موقعیت سایت مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
100 | شکل 4-17 نقشه طبقه همکف مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
100 | شکل 4-18 نقشه طبقه اول مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
101 | شکل 4-19 نقشه طبقه دوم مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
102 | شکل 4-20 مقطع A.A مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
102 | شکل 4-20 مقطع B.B مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
102 | شکل 4-21 مقطع C.C مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
103 | شکل 4-22 نماهای خارجی مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
103 | شکل 4-23 خط آسمان مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
103 | شکل 4-24 نماهای خارجی مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
104 | شکل 4-25 فرم حوض و مسیر ارتباطی در فرهنگسرای نیاوران |
105 | شکل 4-26 کشیدگی شرقی – غربی مجموعه نیاوران |
105 | شکل 4-27 حیاط فرهنگسرای نیاوران |
106 | شکل 4-28 دیاگرام فضای اداری با فضاهای جانبی |
106 | شکل 4-29 دیاگرام فضای سالن آمفی تئاتر با فضاهای جانبی |
107 | شکل 4-30 ارتباط بصری فضاهای اصلی با محیط بیرونی |
108 | شکل 4-31 عکس هوایی از فرهنگسرا نیاوران |
108 | شکل 4-32 سایت پلان فرهنگسرا نیاوران |
109 | شکل 4-33 جانمایی فضاها در طبقه همکف فرهنگسرا نیاوران |
109 | شکل 4-34 پلان همکف فرهنگسرا نیاوران |
110 | شکل 4-35 جانمایی فضاها در طبقه همکف فرهنگسرا نیاوران |
110 | شکل 4-36 مقطع طولی فرهنگسرای نیاوران |
110 | شکل 4-37 مقطع آمفی تئاتر |
110 | شکل 4-38 چگونگی نور گیری گالری |
111 | شکل 4-39 نمای غربی فرهنگسرا نیاوران |
111 | شکل 4-40 مسیر های حرکتی در فرهنگسرا نیاوران |
111 | شکل 4-41 فضاهای پر و خالی در فرهنگسرا نیاوران |
112 | شکل 4-42 نور گیری ساختمان نیاوران |
112 | شکل 4-43 نور گیری نگارخانه سقفی |
112 | شکل 4-44 نور گیری میان نگاررخانه |
112 | شکل 4-45 نور پردازی طبیعی و غیر مستقیم مجموعه |
113 | شکل 4-46 نمای مجموعه نیاوران از بتن و سنگ |
113 | شکل 4-47 خط آسمان مجموعه نیاوران |
113 | شکل 4-48 تصاویری از حیاط مجموعه |
114 | شکل 4-49 ورودی مجموعه |
114 | شکل 4-50 ورودی سالن امفی تئاتر |
116 | شکل 4-51 روند طراحی (آلترناتیو 1 و 2) |
117 | شکل 4-52 روند طراحی (آلترناتیو 3 و 4) |
118 | شکل 4-53 سایت پلان مجموعه فرهنگی |
121 | شکل4-54 نمای اصلی از خیابان 12 بهمن |
121 | شکل4- 55 مقطع A.A |
122 | شکل 4-56 پرسپکتیو خارجی |
123 | شکل 4-57 نمای دید پرنده از مجموعه فرهنگی |
124 | شکل 4-58 پرسپکتیو از فضای باز مجموعه |
124 | شکل 4-59 پرسپکتیو از نمای خیابان 12 بهمن |
124 | شکل 4-60 پرسپکتیو از ورودی کتابخانه |
125 | شکل 4-61 پرسپکتیو جسینیه |
125 | شکل 4-62 پرسپکتیو حسینیه و زمین بازی محله ای |
125 | شکل 4-63 پرسپکتیو فضای باز مجموعه |
صفحه | فهرست جداول |
63 | جدول شمارة 1-3: ميانگين درجة حرارت ماهانه و سالانة شهر تفت |
63 | جدول شمارة 2-3متوسط بارندگي ماهانه در سالهاي زراعي 1346تا 1392و ميانگين بارندگي دراين 46 سال |
63 | ميزان بارندگي سالانه در شهر تفت در سالهاي زراعي 1374 تا و1392 وميانگين 10 سالة آن |
66 | جدول شماره3-4 : برخي از واحدهاي توليدي شهر تفت |
راهنمای خرید و دانلود فایل
برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.
بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.
در صورت بروز هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا مشکل مورد بررسی قرار گیرد. دیجی لود متعهد میشود که هر طور شده فایل خریداری شده ، به دست شما خواهد رسید.
برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود کلیک نمایید.
ديدگاه ها