پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
منابع مالی جهاد اسلامی: دانلود تحقیقق رشته علوم سیاسی
doc
تعداد صفحات : 48
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته علوم سیاسی
19000 تومان


تحقیق رشته علوم سیاسی با فرمت WORD و در ۴۸ صفحه با موضوع ایران یکی از منابع مالی جهاد اسلامی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

ایران یکی از منابع مالی جهاد اسلامی

ما از نظر تاريخي جنبشي فقير با موارد و امكانات مادي (منابع مالی جهاد اسلامی) محدودي مي باشيم. به همين خاطر موارد پرداختي و فعاليت هاي ما همواره محكوم به محدوديت امكانات است.

ما براي تامين هزينه فعاليت ها و جنبش بر توان هاي خودي، از جمله كمك هايي كه تعدادي از اعضا و هواداراني كه داراي وضعيت مالي خوبي هستند استفاده نموده و در كنار آن از كمك ها و اموال زكات و از صدقاتي كه مردم كشورهاي عربي و اسلامي و از جمله مردم مسلمان ايران براي ما جمع آوري مي كنند استفاده مي كنيم، و هيچ نوع كمكي از كانال هاي رسمي ايراني دريافت نمي‎داريم، بعضي موسسات خصوصي خيريه و نيز تعدادي از روحانيون هستند كه كمك هايي انسان دوستانه را براي تامين زندگي خانوادهاي شهدا، معلولين و اسراي دربند رژيم صهيونيستي و تشكيلات خودگردان به ما مي دهند.

آينده ي منازعه و فلسطين و امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران

در نسبت سنجي ميان امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران و منازعه فلسطيني اسرائيلي و به طور كلي موجوديت رژيم صهيونيستي، عنايت به اين نكته حايز اهميت است كه منازعه مذكور و موجوديت اسرائيل، صرفنظر از نگاه آرماني و ايدئولوژيك، مساله امنيتي نيز هست. بدين جهت مي‎بايست اين بحران به شكل معادله اي امنيتي مطرح گرديده و مولفه هاي تاثير گذار از جمله محيط بين المللي و منطقه اي، موقعيت بازيگران موثر و فعال و برآيند تعامل آنان بر محيط امنيتي جمهوري اسلامي ايران مد نظر قرار گيرد. محيط امنيتي ايران بي شك در برقراري موازنه قوا، مشاركت در ترتيبات امنيت منطقه اي، جلوگيري از ائتلاف هاي امنيتي عليه ايران و تضعيف همزمان قدرت هاي رقيب اسرائيلي – عربي شكل مي گيرد.

واكنش ايران و ديگر كشورها در قبال توافقنامه اسلو غزه اريحا

در جهان و در ميان تمام حكومتها تنها كشوري كه توافقنامه غزه – اريحا را به دليل ناعادلانه بودن رد كرد و آن را محكوم به شكست دانست جمهوري اسلامي ايران بود. ايران صراحتاً و علناً توافقنامه را ظالمانه خواند و آن را به شدت محكوم كرد. مقام معظم رهبري ضمن ناعادلانه خواندن توافقنامه و محكوم كردن پذيرش موجوديت نامشروع رژيم صهيونيستي توسط ساف و عرفات صراحتاً اعلام نمود كه رژيم صهيونيستي به دليل ماهيت تجاوز كارانه و توسعه طلبانه خود حتي به مفاد اين توافقنامه استثماري و ظالمانه نيز پايبند نخواهد ماند كه روند حوادث، صحت نظرات مقام معظم رهبري را اثبات نمود.

سازمان كنفرانس اسلامي و نقش بازدارندگي تان در روند صلح

سازمان كنفرانس اسلامي از ديگر راه هايي است كه جمهوري اسلامي ايران از طريق آن توانسته تا حدودي در برابر روند ناعادلانه صلح، نقش مخالف و بازدارنده ايفا كند.

اگرچه اعضا و عوامل موثر در اين سازمان با نقش و مواضع ايران در رابطه با رژيم صهيونيستي و مساله صلح، هماهنگي و همنوايي مطلوبي نداشتند ولي جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك عضو موثر و با نفوذ سازمان، موفق گرديد برخي از مصوبه هاي اين سازمان را به تاييد و تصويب اعضا رسانده و يا در تغيير بندها و مصوبه ها اعمال نظر كند.

رهبران ايران و مقاومت فلسطين

  • الف- سياست تصميم گيري رهبران ايران
  • ب-ديدگاه جمهوري اسلامي ايران در رابطه با اسرائيل «امام خميني، آيت الله خامنه اي …»
  • ۲-طرح روز جهاني قدس، احياي جنبشهاي اسلامي و بسيج مسلمانان
  • ۳-آيت الله خامنه اي و حمايت از مقاومت فلسطين
  • ۴-آقاي خاتمي و حمايت از مقاومت فلسطين
  • ۵-وحدت نظر جهاد اسلامي فلسطين و رهبران جمهوري اسلامي ايران «زوال اسرائيل»
  • ۶-جنبش جهاد اسلامي و تاثير انديشه هاي امام خميني (ره)
  • ۷-رهبريت ايران و جنبش جهاد اسلامي فلسطين «دكتر رمضان عبدالله دبير كل جنبش اسلامي فلسطين»
  • حمايت ايران از مقاومت فلسطين حماس و جهاد اسلامي
  • ۸-ايران و حمايت از مقاومت فلسطين
  • ۹-ارتباط سازمان جهاد اسلامي فلسطين با جمهوري اسلامي ايران
  • ۱۰-حمايت هاي مالي، نظامي حماس و جهاد اسلامي
  • ۱۱-ايران يكي از منابع مالی جهاد اسلامی

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − پنج =