پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه تحلیل ساختاری و محتوایی داستان های کوتاه بهرام صادقی
doc
تعداد صفحات : 228
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته زبان و ادبیات فارسی
همراه با اشکال و نمودار
79000 تومان


هر دانشجویی در مقطع تحصیلات تکمیلی، که شامل دوره های کارشناسی ارشد و دکتری است، مشغول به تحصیل باشد، بعد از اینکه تمام واحد های درسی تعیین شده را گذراند، موظف است برای تمام کردن دورۀ خود رساله و یا پایان نامه ای بنویسد و طی مراسمی رسمی که از قبل برنامه ریزی شده است، از آن دفاع کند و نمرۀ قبولی بگیرد. نوشتن پایان نامه برای دانشجوی کارشناسی ارشد تقریباً اولین تجربۀ علمی و پژوهشی جدی و روشمند است و دانشجو با نوشتن پایان نامه در واقع راه را برای پژوهش های بعدی اش هموار می کند. همان طور که می دانید پایان نامه یا رساله نوعی پژوهش دانشگاهی است و بنابراین باید از بیشتر قواعدی که در حوزۀ پژوهش ها و تحقیقات آکادمیک وجود دارد پیروی کند و بتواند پیام خود را به گونه ای که رسا، علمی، مستدل و منطقی باشد، به مخاطبانش برساند.  پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ادبیات فارسی با عنوان تحلیل ساختاری و محتوایی داستان های کوتاه بهرام صادقی در ۲۲۸ صفحه با فرمت Word نگارش شده است. در ادامه قسمتهایی از این پایان نامه بعنوان نمونه آورده شده است:

 

چكيده پایان نامه تحلیل ساختاری و محتوایی داستان های کوتاه بهرام صادقی

ساختار به شيوه ي سازماندهي و مجموع روابط عناصر و اجزاي سازنده ي اثر اطلاق مي شود و تحليل ساختاري چگونگي روابط ميان عناصر اثر را بررسي مي نمايد.در كنار آن محتواي اثر نيز به عنوان فكر و انديشه ي غالب بر آن يكي از مهم ترين اين عناصر به شمار مي رود و لذا با تحليل و بررسي محتوا در كنار ساختار اثر مي توان به شناخت همه جانبه ي آن ياري نمود.

در نگارش اين پژوهش سعي بر آن است كه  شيوه ي مذكور بر روي داستان هاي كوتاه” بهرام صادقي،نويسنده ي نامدار دهه ي سي و چهل پياده شود و با تحليل ساختاري و محتواي آثار وي سبك نويسندگي او را ارزيابي گردد.

وي از سال۱۳۳۵ با چاپ داستان هاي كوتاه در مجلّات ادبي فعاليت ادبي خود را آغاز نمود و به زودي توانست با تكيه بر طنزي ظريف و روانكاوي عميق شخصيت هاي داستان هايش به عنوان نويسنده اي صاحب سبك در عرصه ي ادبي آن روزگار مطرح گردد.گرچه دوران خلّاقيّت هنري او چندان طولي نكشيد  اما در همين مدت كوتاه داستان هايي فراموش ناشدني آفريد.

از مهم ترين مضامين داستان هايش نااميدي مزمن،سرخوردگي توأم با پوچي،مرگ انديشي،ترس،تنهايي و البته انتقاد از نابساماني هاي اجتماعي ايجاد شده پس از كودتا و نيز ترسيم هدفمند آشفتگي مناسبات خانوادگي است.

گمنامي عجيب و مرموز صادقي در جامعه ي ادبي ايران،نگارنده را بر آن داشت تا با بررسي الگوي داستان هاي كوتاه وي كه در كتاب“سنگر و قمقمه هاي خالي”به چاپ رسيده اند،توانايي هاي او در زمينه ي كوتاه نويسي جديد و نيز تأثيرگذاري او بر آيندگان را به خوانندگان نشان دهد.

واژه هاي كليدي: ساختار – محتوا – داستان كوتاه – بهرام صادقي

 

 

Abstract

Structure implicates on ways of organizing and the total terms and interactions between elements and components of effect; and structural analysis investigates terms between effect’s elements. Since the content of effect as a predominant concept and thought is one of the most important elements, we can help it to be recognized in all aspects by analysis and surveying the contents beside the effect’s structure. In this survey an attempt is made to apply above-mentioned method on short stories of Bahram Sadeghi, reputed and famous writer of 30 and 40 decades and evaluate his writing style by structural analysis and assessing his contents of effects. He started his literary activity by publishing short stories in literary magazines at the year of 1335 and very soon he became his age’s style of artist relied on delicate irony and deep psychoanalysis of his characters. Although his artistic invention period didn’t last so much, he created a wide variety of stories during this short time. One of the most important purports of his stories was chronic hopelessness, frustration with absurdity feelings, death thinking, horror as well as lonesome, criticism of social confusion created after coup and drawing family relationships confusions. Exotic unknowing of Sadeghi in Iranian literary society caused writer to investigate his short stories style which has been published in his book entitled “Trenches and empty bottles”, in order to introduce not only his capabilities in new short writing but also, show readers his influence on futurity.

Key words:Structure, Content, Short story, Bahram Sadeghi

معرفي فصل هاي پايان نامه

  • فصل اول: اين فصل شامل كلياتي چون:تعريف داستان كوتاه و تاريخچه ي آن در ايران و اروپا،تعريف ساختار و ساختارگرايي و آشنايي با زندگي و آثار بهرام صادقي است.

 

  • فصل دوم: اين فصل كه بخش عمده ي نوشته ي حاضر را در مي گيرد به تحليل ساختاري آثار كوتاه بهرام صادقي(حدود بيست داستان چاپ شده در مجموعه ي سنگر و قمقمه هاي خالي) اختصاص مي يابد.در اين بخش ما ابتدا داستان ها را به اجزاي سازنده ي آن ها (پيرنگ،شخصيت،درونمايه، زاويه ي ديد،سبك،نثر،لحن،فضا و رنگ،زمان،و مكان)تجزيه و سپس به بررسي عميق هر يك از اين عناصر در تك تك داستان ها و در نهايت به طور كلي در سبك نويسندگي بهرام اهتمام نموديم.هم چنين در جهت همگام نمودن پژوهش هاي ادبي در ايران با جهان خارج از مرزهاي ايران در پايان بخش شخصيت و زاويه ي ديد به ترتيب از نظريه هاي شخصيت گراماس[1] و نظريه ي روايت لباو2استفاده گرديد و به تطبيق چند داستان صادقي براساس اين نظريه هاي ساختاري اقدام شد.
  • فصل سوم: در اين فصل به تحليل مختصري از محتواي داستان هاي صادقي پرداختيم.

 

 

فهرست مطالب و صفحات پایان نامه تحلیل ساختاری و محتوایی داستان های کوتاه بهرام صادقی :

  • كوته نوشت ها
  • پيشگفتار
  • فصل اول :كليات

  • ۱ – ۱ داستان كوتاه………………………………… ۱
  • ۱-۲ساختار………………………………………………………. ۶
  • ۱-۳ ساختارگرايي……………………………………………۶
  • ۱-۴ زندگي نامه ي بهرام صادقي………………………………… ۸
  • ۱-۴-۱ فعاليت هاي ادبي بهرام صادقي…………………………………۱۰
  • ۱-۴-۲ خدمت سربازي در سروك ياسوج…………………………………  ۱۱
  • ۱-۴-۳تحويل ديرهنگام پايان نامه ي درسي و اخذ درجه ي دكتراي طبابت…………….. ۱۲
  • ۱-۴-۴ ازدواج……………………………………….  ۱۳
  • ۱-۴-۵ كسب جايزه ي ادبي فروغ……………………………… ۱۳
  • ۱-۴-۶ داستان گويي شفاهي……………………………………… ۱۵
  • ۱-۴-۷ بدرور مادر و خاموشي بهرام……………………………. ۱۶
  • ۱-۴-۸اندوهياد بهرام صادقي……………………………….. ۱۷
  • ۱-۴-۹ سال شمار زندگي و آثار بهرام صادقي……………………. ۲۰

 

  • فصل دوم : ساختار داستان هاي كوتاه صادقي

  • ۲-۱ پيرنگ………………………………………….. ۲۹
  • ۲-۱-۱ شروع داستان………………………………….۳۱
  • ۲-۱-۱-۱ شيوه هاي شروع داستان……………………….۳۱
  • ۲-۱-۱-۲شروع داستان هاي صادقي…………………………۳۲
  • ۲-۱-۲ گره افكني………………………………………………۳۵
  • ۲-۱-۲-۱ گره افكني در داستان هاي صادقي………………. ۳۶
  • ۲-۱-۳ كشمكش…………………………………………………. ۳۸
  • ۲-۱-۳-۱ انواع كشمكش…………………………………۳۸
  • ۲-۱-۳-۲ كشمكش در داستان هاي صادقي……………………….. ۳۹
  • ۲-۱-۳-۲-۱كشمكش انسان با انسان………………………   ۳۹
  • ۲-۱-۳-۲-۲ كشمكش انسان با خود……………………………….   ۴۰
  • ۲-۱-۳-۲-۳ كشمكش انسان با جامعه………………………….. ۴۱
  • ۲-۱-۳-۲-۴ كشمكش دو گروه از انسان ها با هم………………….. ۴۲
  • ۲-۱-۳-۲-۵ كشمكش انسان با طبيعت………………………….. ۴۲
  • ۲-۱-۳-۲-۶ كشمكش انسان با حيوان……………………………….. ۴۲
  • ۲-۱-۳-۲-۷ كشمكش حيوان با حيوان…………………………………. ۴۲
  • ۲-۱-۳-۲-۸ كشمكش انسان با عوامل موهوم و فراطبيعي………………………  ۴۲
  • ۲-۱-۳-۲-۹ كشمكش انسان با دستاوردهاي بشري…………………..  ۴۳
  • ۲-۱-۳-۲-۱۰ كشمكش هاي جسماني……………………… ۴۳
  • ۲-۱-۳-۲-۱۱ كشمكش هاي اخلاقي……………………………۴۴
  • ۲-۱-۳-۲-۱۲ كشمكش عاطفي………………………..۴۴
  • ۲-۱-۳-۲-۱۳ كشمكش ذهني……………………………… ۴۵
  • ۲-۱-۴ حالت تعليق يا هول و ولا…………………………………… ۴۶
  • ۲-۱-۴-۱ راه هاي ايجاد تعليق در داستان…………………………….۴۷
  • ۲-۱-۴-۲ تعليق و انتظار در داستان هاي صادقي……………………….. ۴۷
  • ۲-۱-۴-۲-۱ حالت تعليق در داستان با مطرح كردن يك راز سر به مهر…………………… ۴۷
  • ۲-۱-۴-۲-۲حالت تعليق در داستان با قرار دادن شخصيت ها در
  • موقعيت هاي دشوار………………………………………… ۴۹
  • ۲-۱-۴-۲-۳ حالت تعليق در داستان با پيروزي ظاهري شخصيت منفي
  • و غافلگيري مخاطب با پيروزي نهايي شخصيت مثبت…………………..   ۵۰
  • ۲-۱-۵ بحران……………………………………….. ۵۱
  • ۲-۱-۵-۱ بحران در داستان هاي صادقي…………………..۵۱
  • ۲-۱-۶ نقطه ي اوج………………………………………… ۵۶
  • ۲-۱-۶-۱ نقطه ي اوج داستان هاي صادقي………………………۵۷
  • ۲-۱-۷ گره گشايي…………………………………………۵۹
  • ۲-۱-۷-۱ گره گشايي در داستان هاي صادقي……………………. ۵۹
  • ۲-۱-۸ پايان………………………………………………..   ۶۲
  • ۲-۱-۸-۱ روش هاي پايان بندي…………………………………….۶۲
  • ۲-۱-۸-۲ پايان بندي در داستان هاي صادقي……………………….. ۶۳
  • ۲-۱-۹ روايت………………………………………………. ۶۸
  • ۲-۱-۹-۱روايت شناسي……………………………….. ۶۹
  • ۲-۱-۹-۲ نظريه ي روايت لباو………………………………….۷۰
  • ۲-۱-۹-۳ تطبيق دو داستان از داستان هاي صادقي با نظريه ي روايت لباو…………    ۷۱
  • ۲-۱-۹-۳-۱ تطبيق داستان زنجير بر اساس نظريه ي لباو…………………………  ۷۱
  • ۲-۱-۹-۳-۲تطبيق داستان كلاف سردرگم بر اساس نظريه ي لباو…………………  ۷۵
  • ۲-۲ شخصيت……………………………………..  ۷۷
  • ۲-۲-۱ تعريف……………………………………………… ۷۷
  • ۲-۲-۲ اقسام شخصيت……………………………….. ۷۷
  • ۲-۲-۳ شخصيت پردازي……………………………………………..۸۰
  • ۲-۲-۴ شخصيت در داستان هاي كوتاه صادقي…………………………. ۸۱
  • ۲-۲-۴-۱ تحليل شخصيت هاي داستان هاي صادقي براساس الگوي
  • اول “شخصيت ايستا و پويا”………………………………………….. ۸۱
  • ۲-۲-۴-۱-۱شخصيت هاي ايستا در داستان هاي صادقي………………………….. ۸۱
  • ۲-۲-۴-۱-۲شخصيت هاي پويا در داستان هاي صادقي………………………………  ۸۲
  • ۲-۲-۴-۲ تحليل شخصيت هاي داستان هاي صادقي براساس
  • الگوي دوم”شخصيت اصلي و فرعي”……………………………  ۸۷
  • ۲-۲-۴-۲-۱ شخصيت هاي اصلي در داستان هاي صادقي………………………………  ۸۷
  • ۲-۲-۴-۲-۲ شخصيت هاي فرعي در داستان هاي صادقي………………………  ۸۸
  • ۲-۲-۴-۲-۳ شخصيت هاي پس زمينه در داستان هاي صادقي…………………. ۹۰
  • ۲-۲-۴-۳ تحليل شخصيت هاي داستان هاي صادقي براساس
  • الگوي سوم”شخصيت هاي قراردادي،نوعي و…”…………………………. ۹۴
  • ۲-۲-۴-۳-۱ شخصيت هاي نوعي در داستان هاي صادقي…………………………….   ۹۴
  • ۲-۲-۴-۳-۲ شخصيت هاي قراردادي در داستان هاي صادقي……………………….. ۱۰۰
  • ۲-۲-۴-۳-۳ شخصيت هاي تمثيلي در داستان هاي صادقي………………….  ۱۰۱
  • ۲-۲-۴-۳-۴ شخصيت هاي همه جانبه در داستان هاي صادقي……………..  ۱۰۳
  • ۲-۲-۵ شگردهاي شخصيت پردازي در داستان هاي كوتاه صادقي………………… ۱۰۴
  • ۲-۲-۵-۱ معرفي شخصيت ها به صورت غير مستقيم……………………………….   ۱۰۴
  • ۲-۲-۵-۱-۱ معرفي شخصيت ها به نحو غيرمستقيم از طريق عمل داستاني آن ها…………..  ۱۰۴
  • ۲-۲-۵-۱-۲ معرفي شخصيت ها به نحو غيرمستقيم از طريق گفتگو…………………………….. ۱۰۷
  • ۲-۲-۵-۲ معرفي شخصيت ها به صورت مستقيم…………………………………… ۱۱۰
  • ۲-۲-۵-۲-۱  معرفي شخصيت ها به صورت مستقيم از طريق توضيح نويسنده………………  ۱۱۱
  • ۲-۲-۵-۲-۲  معرفي شخصيت ها به صورت مستقيم از طريق گفتگو………………………….  ۱۱۱
  • ۲-۲-۵-۲-۳  معرفي شخصيت ها به صورت مستقيم از طريق نامگذاري…………………………. ۱۱۲
  • ۲-۲-۵-۳ معرفي شخصيت ها از طريق درون پردازي آن ها
  • (شگرد جريان سيال ذهن)………………………. ۱۱۳
  • ۲-۲-۶ الگوي شخصيت براساس نظريه ي گراماس………………………….   ۱۲۸
  • ۲-۲-۶-۱بررسي سه داستان صادقي براساس الگوي پيشنهادي گراماس…………………. ۱۳۰
  • ۲-۲-۶-۱-۱بررسي طرح شخصيتي داستان هفت گيسوي خونين…………………….  ۱۳۰
  • ۲-۲-۶-۱-۲بررسي طرح شخصيتي داستان مهمان ناخوانده در شهر بزرگ…………… ۱۳۱
  • ۲-۲-۶-۱-۳بررسي طرح شخصيتي داستان اذان غروب…………………………. ۱۳۲
  • ۲-۳ درونمايه…………………………………………… ۱۳۴
  • ۲-۳-۱ انواع درونمايه……………………۱۳۵
  • ۲-۳-۲ نحوه ي ارائه ي درونمايه……………………………… ۱۳۵
  • ۲-۳-۳ درونمايه ي داستان هاي صادقي……………….۱۳۵
  • ۲-۴ زاويه ي ديد…………………………………….. ۱۳۸
  • ۲-۴-۱ انواع زاويه ي ديد……………………………………۱۳۸
  • ۲-۴-۲ زاويه ي ديد در داستان هاي صادقي…………………۱۴۱
  • ۲-۴-۳ آشنايي زدايي هاي صادقي در مبحث راوي………………………….. ۱۴۷
  • ۲-۵ سبك…………………………………… ۱۴۸
  • ۲-۵-۱ سبك داستان هاي صادقي……………………………. ۱۴۹
  • ۲-۵-۱-۱ ويژگي هاي زباني……………………………………………۱۴۹
  • ۲-۵-۱-۱-۱ حصيصه هاي لغوي در سبك صادقي……………………………..     ۱۴۹
  • ۲-۵-۱-۱-۲خصيصه هاي نحوي در سبك صادقي………………………….. ۱۵۷
  • ۲-۵-۱-۲ ويژگي هاي ادبي…………………………………..   ۱۵۹
  • ۲-۵-۱-۲-۱ ظرافت هاي بياني…………………………………..  ۱۵۹
  • ۲-۵-۱-۲-۲ ظرافت هاي بديعي…………………………………… ۱۶۰
  • ۲-۵-۱-۲-۳ طنز………………………………………………….   ۱۶۲
  • ۲-۵-۱-۲-۴ توصيفات داستاني…………………………………….  ۱۶۶
  • ۲-۵-۱-۳ ويژگي هاي فكري…………………………………………….. ۱۶۹
  • ۲-۶ نثر……………………………………………..   ۱۷۲
  • ۲-۶-۱ نثر داستان هاي صادقي…………………….   ۱۷۲
  • ۲-۷ لحن……………………………………………   ۱۷۴
  • ۲-۷-۱ لحن داستان هاي صادقي……………………………………….    ۱۷۴
  • ۲-۷-۱-۱ لحن راوي………………………………………………………. ۱۷۴
  • ۲-۷-۱-۲ لحن شخصيت ها…………………………………………….     ۱۷۵
  • ۲-۸ فضا و رنگ…………………………………………….    ۱۷۸
  • ۲-۸-۱ فضا و رنگ در داستان هاي صادقي………………………………  ۱۷۸
  • ۲-۹ زمان……………………………………………..۱۸۰
  • ۲-۹-۱ زمان در آثار صادقي……………………………………….   ۱۸۱
  • ۲-۱۰ مكان……………………………………….   ۱۸۶
  • ۲-۱۰-۱ شيوه هاي ارائه ي مكان داستان…………………………   ۱۸۷
  • ۲-۱۰-۲ مكان در داستان هاي صادقي……………………………….    ۱۸۷
  • ۲-۱۰-۳ شيوه ي ارائه ي مكان در داستان هاي صادقي……………………..  ۱۹۰
  •  
  • فصل سوم : محتواي داستان هاي كوتاه صادقي

  • ۳-۱ محتوا در آثار صادقي………………………………… ۱۹۲
  • منابع و مآخذ ………………………………………….. ۲۰۶
  • فهرست اشکال پایان نامه تحلیل ساختاری و محتوایی داستان های کوتاه:

  • شكل ۱-۱ بهرام صادقي در آزمايشگاه زيست گياهي در حال پژوهش ۱۳
  • شكل۱-۲تصوير لوح اهدايي مراسم فروغ فرخزاد به بهرام صادقي۱۴
  • شكل۱-۳تصوير پشت لوح اهدايي مراسم فروغ فرخزاد به بهرام صادقي          ۱۵
  • شكل۲-۱ نحوه ي شكل گيري كشمكش در داستان ۳۸
  • شكل۲-۲ كشمكش هاي داستان هاي صادقي بر اساس ديدگاه اول               ۴۴
  • شكل۲-۳ كشمكش هاي داستان هاي صادقي بر اساس ديدگاه دوم               ۴۵
  •       شكل۲-۴ طرق مختلف شخصيت پردازي                ۷۰
  • جدول۲-۱ شيوه هاي شخصيت پردازي در داستان هاي صادقي  ۱۰۸
  • شكل۲-۵ شخصيت پردازي در داستان فردا در راه است            ۱۱۰
  • شكل ۲-۶ شخصيت پردازي در داستان وسواس      ۱۱۰
  • شكل ۲-۷ شخصيت پردازي در داستان كلاف سردرگم             ۱۱۰
  • شكل ۲-۸ شخصيت پردازي در داستان گردهم      ۱۱۱
  • شكل ۲-۹شخصيت پردازي در داستان داستان براي كودكان      ۱۱۱
  • شكل ۲-۱۰شخصيت پردازي در داستان نمايش در دو پرده       ۱۱۱
  • شكل ۲-۱۱شخصيت پردازي در داستان باكمال تأسف              ۱۱۲
  • شكل ۲-۱۲شخصيت پردازي در داستان سنگر و قمقمه هاي خالي               ۱۱۲
  • شكل ۲-۱۳شخصيت پردازي در داستان غيرمنتظر  ۱۱۲
  • شكل ۲-۱۴شخصيت پردازي در داستان آقاي نويسنده تازه كار است            ۱۱۳
  • شكل ۲-۱۵شخصيت پردازي در داستان سراسرحادثه              ۱۱۳
  • شكل ۲-۱۶شخصيت پردازي در داستان دراين شماره              ۱۱۳
  • شكل ۲-۱۷شخصيت پردازي در داستان تدريس در بهار دل انگيز               ۱۱۴
  • شكل ۲-۱۸شخصيت پردازي در داستان زنجير      ۱۱۴
  • شكل ۲-۱۹شخصيت پردازي در داستان قريب الوقوع               ۱۱۴
  • شكل ۲-۲۰ شخصيت پردازي در داستان هفت گيسوي خونين   ۱۱۵
  • شكل ۲-۲۱ شخصيت پردازي در داستان اذان غروب               ۱۱۵
  • شكل ۲-۲۲ شخصيت پردازي در داستان تأثيرات متقابل          ۱۱۵
  • شكل ۲-۲۳ شخصيت پردازي در داستان يك روز صبح اتفاق افتاد              ۱۱۶
  • شكل ۲-۲۴ شخصيت پردازي در داستان صراحت و قاطعيت      ۱۱۶
  • شكل ۲-۲۵ شخصيت پردازي در داستان آوازي غمناك براي يك شب بي مهتاب             ۱۱۶                                                                                                                
  • شكل ۲-۲۶ شخصيت پردازي در داستان خواب خون       ۱۱۷
  • شكل ۲-۲۷ شخصيت پردازي در داستان عافيت             ۱۱۷
  •  شكل ۲-۲۸ شخصيت پردازي در داستان مهمان ناخوانده در شهر بزرگ      ۱۱۷
  • شكل۲-۲۹ شگردهاي شخصيت پردازي در داستان هاي بهرام صادقي          ۱۱۸
  • شكل۲-۳۰ الگوي شخصيتي گراماس   ۱۱۹
  • شكل۲-۳۱ طرح شخصيتي داستان فردا در راه است بر اساس نظريه ي گراماس               ۱۲۰
  • شكل۲-۳۲ طرح شخصيتي داستان مهمان ناخوانده… بر اساس نظريه ي گراماس              ۱۲۱
  • شكل۲-۳۳ طرح شخصيتي داستان اذان غروب بر اساس نظريه ي گراماس۱۲۲
  • شكل۲-۳۴ گونه هاي روايت              ۱۳۹
  • شكل۲-۳۵ ساختار روايت در نظريه ي لباو            ۱۴۱
  • شكل۲- ۳۶سبك داستان هاي صادقي ۱۷۰
  • شكل۲-۳۷ انواع زمان در داستان       ۱۸۰
  • شكل۲-۳۸ انواع مكان در داستان       ۱۸۶

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =