پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
کنه : دانلود تحقیق رشته زیست شناسی
doc
تعداد صفحات : 113
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زیست شناسی
9000 تومان


تحقیق رشته زیست شناسی با فرمت WORD و در ۱۱۳ صفحه با موضوع کنه نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

کنه

مقدمه

کنه ها گروهي از بند پايان هستند كه انتشار جغرافيايي وسيعي در كره زمين دارند  ( NN.Johnsson.,1979) اين موجودات مي توانند با كاهش متابوليسم خود حتي تا ۱۰ سال زنده بمانند ، يا اينكه در ظرف چندين هفته ده برابر وزن خود خونخواري نمايند ، گونه هاي مختلف كنه در دامها از طريق خونخواري سبب كم خوني ، لاغر ي، فلجي و انتقال بيماريهاي خطرناك مي شوند .امروزه مشخص گرديده است افزايش توليدات دامي بخصوص در كشورهاي در حال توسعه بدون مبارزه و كنترل كنه ها امكان پذير نيست.

به همين دليل هر ساله سموم زيادي با تركيبات مختلف تحت عنوان كنه كشها توسط شركتهاي بزرگ دارويي توليد و به بازار عرضه مي شود ، اگر چه در حال حاضر كاربردي ترين راه مبارزه با كنه استفاده از كنه كشها است ولي با توجه به بروز پديده مقاومت بر عليه سموم كه در بعضي از گونه هاي دامي و خطراتي كه مصرف سموم براي محيط زيست و انسان دارد امروزه كفايت اين روش مبارزه به عنوان تنها راه كنترل كنه ها مورد ترديد جدي قرار گرفته و راه هاي ديگري براي جانشيني آن پيشنهاد شده است .يكي از بهترين اين راهها تهيه واكسن مناسب بر عليه گونه هاي كنه اي دامي است .

در اين تحقيق سعي شده است بخشي از طرح جدا سازي و شناسايي ژن مشابه آنتي ژنهاي Bm86  از كنه هيالوما آنا توليكوم آنا توليكوم  ‎‎‎كه در موسسه رازي درحال اجرا است انجام شود ، در اين مطالعه سعي شده است كه ابتدا با استخراج NA R و سپس تهيه cDNA  و انجام PCR  با آغازگرهاي اختصاصي ژن مذكور ، بخشهايي ازيك ژن  مشابه  Bm86 تكثير شده و سپس تعيين توالي شوند .

وضعيت پراكندگي كنه هيالوما آنا توليكوم آنا توليكوم در ايران

کنه ها از راسته آكاري ( Acari ) و دسته آراكيندا و شاخه آرترو پودا  مي باشد ، تاكنون بالغ بر ۸۵۰ گونه كنه از سراسر جهان گزارش شده است كه شش جنس از كنه هاي ايكسوديده در ايران وجود دارد . زيستگاه كنه ها بسيار متفاوت و از مناطق صحرايي تا جنگلهاي مناطق معتدل متغيير است و تراكم آنها بيشتر در جنگلها و مراتع و جلگه هاي معتدل مي باشد .

مطالعه تاريخچه پراكندگي كنه ها نشان مي دهد  از بين كنه ها ي مختلف در ايران گونه هيالوما  بيشترين تعداد را شامل مي شود بطوريكه طي مطالعات انجام گرفته وجود ۹ گونه هيالوما , ۳ گونه ريپي سفالوس, ۳ گونه ايگسودس و۶ گونه همافيزاليس از خانواده  ايكسوديده  از پرندگان وحشي و اهلي و پرندگان ايران گزارش شده است طي مطالعاتي كه توسط دكتر مظلوم از سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۴۷ به مدت ۵ سال انجام شده است پراكندگي كنه ها را در ايران با توجه به ميزبانها ، فصول فعاليت وانتشار جغرافيايي مشخص نمود ، بطوريكه از بين ۲۷۹۴۰ نمونه كنه  جمع آوري شده از سراسر ايران كنه هيالوما آنا توليكوم آنا توليكوم  فراوان ترين آن بود .

اهميت اقتصادي مبارزه با کنه ها و لزوم استفاده از واكسن نو تركيب بر عليه کنه ها:

كنه ها به عنوان بند پايان خونخوار ، ميزبانهاي مختلفي را مورد هجوم قرار  مي دهند. (Sauar et al .,1995 ) كه شامل انسانها و حيوانات كه از لحاظ اقتصادي بسيار مهم مي باشند و علت اهميت آن ضرر و زياني است كه سالانه به صنعت دامپروري در دنيا وارد مي نمايند .كنه ها جزء‌مهمترين اكتوپارازيت ها در صنعت دامپروري مناطق گرمسيري و نيمه گرمسيري شامل استراليا ، آسيا ، مركز و جنوب آمريكا و آفريقا هستند.  .

ميزان خسارت ساليانه كنه ها در جهان بالغ بر ۱۰۹ ميليارد دلار برآورد  مي شود. ((ICTTBD 2000 بطوريكه در استراليا حدود ۱۰۰ ميليون دلار و در امريكاي جنوبي تا ۱ ميليارد دلار تخمين زده مي شود ( Horn , 1987)  كنه ها مي توانند خسارات اقتصادي جبران ناپذيري به صنعت دامپروري وارد نمايند ،  بطوريكه يك كنه ماده بوافيلوس  ميكروپلوس مي تواند تا ۵/۱ ميلي ليتر از خون حيوان بمكد كه در نتيجه حدود ۲۵۰ ميكرو گرم افزايش وزن پيدا ميكند.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 6 =