پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ارزيابي کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در مديريت منابع انساني  دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکي اصفهان : پایان نامه ارشد مدیریت آموزشی
doc
تعداد صفحات : 167
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته مدیریت آموزشی
همراه با جداول ، اشکال و نمودار
99000 تومان


پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه دیجی لود معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته مدیریت آموزشی و با عنوان ارزيابي کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در مديريت منابع انساني دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکي اصفهان در 167 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.

 

چکیده ارزيابي کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در مديريت منابع انساني دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکي اصفهان:

هدف تحقيق حاضر ارزيابي کاربرد سيستم‌هاي اطلاعات مديريت در مديريت منابع انساني دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکي اصفهان مي‌باشد. سوالات پژوهش ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در سازماندهي، جذب، توسعه منابع انساني، ارزشيابي و مديريت پاداش کارکنان و امور رفاهي و اداري پرسنلي کارکنان را مورد بررسي قرار داده است. روش تحقيق توصيفي و از نوع پيمايشي بوده است. جامعه آماري شامل 259 نفر از مديران دانشگاه اصفهان و علوم پزشکي اصفهان در سال تحصيلي 88-1378 بود که با استفاده از روش  نمونه گيري تصادفي طبقه اي متناسب با جامعه آماري تعداد 39 مدير از جامعه مديران دانشگاه اصفهان و 92 مدير از جامعه مديران دانشگاه علوم پزشکي اصفهان به عنوان نمونه انتخاب گرديد. ابزار جمع آوري اطلاعات شامل پرسشنامه محقق ساخته حاوي 39 گويه بود که ضريب پايايي آن با استفاده از فرمول کرونباخ92/0 بدست آمد. تجزيه و تحليل داده‌ها در دو سطح آمار توصيفي ( فراواني، درصد فراواني، ميانگين، انحراف معيار) و آمار استنباطي (t تک متغيره و تحليل واريانس چند متغيره مانوا) آزمون لوين صورت گرفت. يافته‌هاي پژوهش نشان داد از سيستم اطلاعات مديريت در سازماندهي و جذب کارکنان ، توسعه کارکنان استفاده نگرديده است.

ولي اين سيستم در ارزشيابي و پاداش دهي کارکنان تا حدودي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. علاوه بر اين اين سيستم در امور رفاهي کارکنان نيز به جز مواردي که مربوط به اطلاع رساني در رابطه با چگونگي محاسبه و پرداخت حقوق بازنشستگي و در خصوص غذاخوري و تسهيلات مربوط به آن مي‌باشد، کاربرد نداشته است. ولي طبق نتايج حاصله سيستم اطلاعات مديريت در امور اداري و پرسنلي کارکنان کاربرد دارد. در خصوص نظرات مديران دانشگاه  اصفهان و علوم پزشکي اصفهان نيز با توجه به ويژگي‌هايي مانند جنسيت، رشته تحصيلي، دانشگاه محل خدمت، مدرک تحصيلي، تفاوت معناداري مشاهده نگرديد و تنها بررسي نظرات مديران بر اساس سابقه کار
رابطه ي معناداري را نشان دادند.

اهميت و ارزش تحقيق

انفجار اطلاعات را بايد مهمترين حادثه صنعتي قرن بيستم دانست که عرصه‌هاي صنعت را تحت الشعاع قرار داده است. در دنياي رقابتي امروز، اطلاعات همتراز سرمايه و نيروي انساني در شمار عوامل توليد و به عنوان مهمترين مزيت نسبي سازمان‌ها محسوب مي‌گردد. در همين راستا، سيستم اطلاعات مديريت در کشورهاي صنعتي از سال‌ها پيش و در کشور ما در طي سال‌هاي اخير مورد توجه خاص مديران قرار گرفته است. سيستم اطلاعات مديريت نه تنها با حذف عمليات تکراري در واحدهاي مختلف باعث تسهيل و تضمين صحت عمليات مي‌گردند بلکه با در اختيار گذاشتن اطلاعات طبقه بندي شده و تحليلي، مديران عالي را در برنامه ريزي و اتخاذ تصميم مناسب و به موقع پشتيباني مي‌کند. علاوه بر اين اهميت منابع انساني به عنوان يک منبع با ارزش در سازمان‌ها روز به روز بيشتر مي‌گردد تا جايي که ميرسپاسي (1385) معتقد است که “مؤثرترين راه به دست آوردن مزيت رقابتي در شرايط فعلي کارآمدتر کردن کارکنان سازمان‌ها مي‌باشد و اين مهم جزء با اعمال مديريت استراتژيک در قلمرو مديريت منابع انساني امکان پذير نخواهد بود” (ص2).

در دانشگاه‌ها که به عنوان يکي از نهادهاي دولتـي تأثيرگذار بر جامعه اهميتشـان بيش از پيش آشکار گرديـده اسـت،

نقش و اهميت و جايگاه ويژه مديريت منابع انساني آشکار و مشخص است. يکي از ابزارهاي مهم در نظام مديريت منابع انساني، به ويژه در سازمان‌هاي بزرگ، سيستم اطلاعات مديريت منابع انساني مي‌باشد؛ اين سيستم اطلاعاتي قادر است تا با استفاده از پايگاه داده‌ها در رابطه با نيروي انساني سازمان، اطلاعات مورد نياز را براي تصميم گيري مديران مياني و ارشد سازمان در رابطه با مديريت منابع انساني فراهم سازد. همچنين ميرسپاسي (1385) اظهار مي‌دارد “گسترش فعاليت‌ها و وظايف مديران در قلمروي مديريت منابع انساني ايجاد سيستم‌هاي اطلاعات منابع انساني و به روز نگهداشتن اطلاعات اين سيستم را در سازمان‌هاي بزرگ ضروري ساخته است” (ص 72). در دنياي پيچيده و فرامدرن امروزي نقش سيستم‌هاي اطلاعات مديريت و تأثير انکارناپذير آن بر جامعه و سازمان‌ها بر کسي پوشيده نيست. سازمان‌هاي آموزشي و دانشگاه‌ها نيز از اين امر مستثني نيستند و به اطلاعاتي دقيق، صحيح و به روز نياز دارند تا بر مبناي آن بتوانند تصميماتي بخردانه و درست بگيرند.

اهميت اطلاعات (شاهنگيان، 1365) در سال‌هاي اخير به طور فزاينده اي مورد توجه و تأکيد قرار گرفته است. امروزه بسياري از صاحبنظران علم مديريت و اطلاعات، پيشرفت‌هاي سريع چند دهه اخير را مديون تکنولوژي الکترونيکي و ارتباطي مي‌دانند و از اطلاعات به عنوان يکي از منابع مهم مانند ساير منابع ياد مي‌کنند و معتقدند همانطور که نيروي انساني، پول و مواد و ماشين آلات توسط مديران اداره مي‌شود، اطلاعات نيز همان الگو را دنبال مي‌کند. به علت اهميتي که مديريت اطلاعات در ممالک توسعه يافته پيدا کرده و عموم مؤسسات و سازمان‌هاي دولتي و خصوصي به اهميت اطلاعات واقف شده اند. در حال حاضر در اين کشورها تعداد زيادي از مؤسسات و شرکت‌ها وجود دارند که محصول اصلي آنها اطلاعات است و ساير مؤسسات نيز در صورتي در کار خود موفق خواهند بود که اطلاعات لازم را بتوانند دريافت نموده و در موقع مناسب به کار گيرند.

مديران منابع انساني در سازمان‌ها و دانشگاه‌ها که وظيفه اصلي برنامه ريزي، تأمين و استخدام و نگهداري نيروي انساني را به عهده دارند بدون اتکا به اطلاعات مفيد قادر به انجام وظايف خود نخواهند بود از طرف ديگر به علت وسعت و پيچيدگي‌هاي فزاينده سازمان‌ها دسترسي به اطلاعات مستلزم ايجاد سيستم‌هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر مي‌باشد که در صورت استفاده صحيح از آنها در وقت و هزينه سازمان‌ها صرفه جويي مي‌شود . متأسفانه در اکثر سازمان‌هاي ما به اهميت اطلاعات که مبناي برنامه ريزي نيروي انساني و ساير وظايف مديريت منابع انساني کمتر توجه شده است؛ اطلاعات موجود در بخش‌هاي مديريت منابع انساني ادارات و مؤسسات اغلب دقيق، به روز، کامل و قابل استفاده نيست و از سيستم‌هاي اطلاعاتي به صورت مؤثر و کارا، استفاده نمي‌شود. با انجام پژوهش در رابطه با سيستم اطلاعاتي مديريت منابع انساني موانع موجود بر سر راه استفاده مؤثر و کارآمد از سيستم‌هاي اطلاعاتي در زمينه منابع انساني شناسايي شده و به مديران دانشگاه‌ها کمک مي‌نمايد تا با بر طرف نمودن اين موانع و استفاده بهينه و مؤثر از سيستم‌هاي اطلاعاتي در زمينه منابع انساني در وقت و هزينه خود صرفه جويي نمايند. همچنين با در دسترس داشتن اطلاعات صحيح و بهنگام، مديران در زمينه منابع انساني
تصميم‌گيري‌ها و برنامه ريزي‌هاي صحيحي را به عمل آورند که فوايد آن به نفع دانشگاه‌ها و همچنين جامعه مي‌باشد. همچنين با در نظر گرفتن نتايج اين تحقيق مديريت منابع انساني دانشگاه اصفهان خواهد توانست ميزان کاربرد و اثربخشي سيستم اطلاعات مديريت منابع انساني را ارزيابي کند، نقاط ضعف و قوت سيستم اطلاعاتي منابع انساني خود را شناسايي کرده و آن را بهبود بخشد علاوه بر اين با استفاده از نتايج اين تحقيق دانشگاه اصفهان خواهد توانست هزينه‌ها و اشتباهات خود را با استفاده کارآمد از سيستم‌هاي اطلاعاتي کاهش دهند، ليکن اهميت انجام چنين پژوهشي را بيش از پيش روشن مي‌سازد.

 

اهداف تحقيق

هدف کلي: تعيين ميزان کاربست سيستم اطلاعات مديريت در مديريت منابع انساني دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکي اصفهان است و در جهت اين هدف کلي، هدف‌هاي ذيل در نظر گرفته شده است:

1) تعيين ميزان کاربست سيستم اطلاعات مديريت در سازماندهي مديريت منابع انساني.

2) تعيين ميزان کاربست سيستم اطلاعات مديريت در جذب منابع انساني.

3) تعيين ميزان کاربست سيستم اطلاعات مديريت در توسعه منابع انساني.

4) تعيين ميزان کاربست سيستم اطلاعات مديريت در ارزشيابي و پاداش‌دهي منابع انساني.

5) تعيين ميزان کاربست سيستم اطلاعات مديريت در امور رفاهي منابع انساني.

6) تعيين ميزان کاربست سيستم اطلاعات مديريت در امور اداري و پرسنلي.

7) تعيين تفاوت بين نظرات مديران در مورد ميزان کاربست سيستم اطلاعات مديريت در مديريت منابع انساني بر اساس عوامل دموگرافيک آنان (سابقه ي خدمت، مدرک تحصيلي، جنسيت، رشته تحصيلي، دانشگاه محل خدمت).

 

سئوالات تحقيق

1- تا چه ميزان سيستم اطلاعات مديريت در سازماندهي منابع انساني کاربرد داشته است؟

2- تا چه ميزان سيستم اطلاعات مديريت در جذب منابع انساني کاربرد داشته است؟

3-تا چه ميزان سيستم اطلاعات مديريت در توسعه منابع انساني کاربرد داشته است؟

4- تا چه ميزان سيستم اطلاعات مديريت در ارزشيابي و پاداش دهي منابع انساني کاربرد داشته است؟

5- تا چه ميزان سيستم اطلاعات مديريت در امور رفاهي منابع انساني کاربرد داشته است؟

6- تا چه ميزان سيستم اطلاعات مديريت در امور اداري و پرسنلي منابع انساني کاربرد داشته است؟

7- تا چه ميزان بين نظرات مديران در مورد ميزان کاربست سيستم اطلاعات مديريت منابع انساني بر اساس عوامل دموگرافيک آنان (سابقه ي خدمت، مدرک تحصيلي، جنسيت، رشته تحصيلي، دانشگاه محل خدمت) تفاوت وجود داشته است؟

 

فهرست مطالب

فصل اول: كليات تحقيق                                

1 ـ 1 ـ بيان مسأله……………………………….. 2

1 ـ 2 ـ اهميت و ارزش تحقيق………………………… 6

1 ـ 3 ـ اهداف تحقيق ……………………………… 8

1 ـ 4 ـ سئوالات تحقيق……………………………… 8

1 ـ 5 ـ تعريف واژه‌ها……………………………… 9

فصل دوم: ادبيات و پيشينه‌ي تحقيق

2-1- تعريف سيستم…………………………………. 12

2-1-1- عناصر سيستم……………………………….. 13

2-1-2- اطلاعات……………………………………. 15

2-1-3- اهميت اطلاعات………………………………. 16

2-1-4- ويژگي‌هاي اطلاعات……………………………. 16

2-1-5- افزايش تقاضا براي اطلاعات……………………. 17

2-2- تعاريف سيستم اطلاعات مديريت……………………. 17

2 ـ 3 ـ تاريخچه سيستم‌هاي اطلاعات مديريت……………… 19

2ـ 4 ـ انواع سيستم‌هاي اطلاعاتي……………………… 23

2 ـ 4 ـ 1 ـ سيستم پشتيباني تصميم (DSS)………………. 24

2ـ 4ـ2 ـ سيستم گزارش دهي مديريت (MRS)……………….. 25

2ـ 4ـ3 ـ سيستم‌هاي اطلاعات مديران اجرايي (EIS) ………….. 27

2 ـ4 ـ 4 ـ سيستم خودکار اداري (OAS)………………… 28

2 ـ4 ـ 5 ـ سيستم پردازش عمليات (TPS)………………… 29

2 ـ4 ـ 6 ـ سيستم خبره يا هوشمند (ES)………………… 31

2 ـ5 ـ مديريت و سيستم‌هاي اطلاعات مديريت……………… 32

2ـ5ـ1ـ سيستم اطلاعات مديريت و نقش‌هاي مديران………….. 33

2ـ5ـ2ـ دانش مديريت……………………………….. 34

2ـ6ـ نقش کامپيوتر در سيستم اطلاعات مديريت ……….. 35

2ـ7 ـ ويژگي‌هاي استثنايي کامپيوتر……………….. 35

2ـ7 ـ1ـ مدل عمومي‌يک سيستم کامپيوتر……………… 36

2ـ8ـ تفاوت بين کامپيوتر و سيستم‌هاي اطلاعاتي………. 37

2 -8- 1- جايگاه سيستم‌هاي اطلاعات مديريت، بعنوان يک سيستم 38

2 -8- 2- ضرورت سيستم اطلاعات مديريت …………….. 39

2 – 9 – سيستم اطلاعات مديريت منابع انساني ……….. 40

2 – 9 – 1- ضرورت سيستم اطلاعات منابع انساني ……… 42

2 -9 – 2- کاربرد سيستم اطلاعات منابع انساني ……… 42

2 ـ 10 ـ ارزيابي سيستم اطلاعات مديريت……………. 45
2 ـ 11ـ مفهوم مديريت منابع انساني………………. 49

2 ـ 12 ـ اهميت مديريت منابع انساني……………… 50

2 ـ 13 ـ تاريخچه مديريت منابع انساني……………. 50

2 ـ 14 ـ عناصر سيستم مديريت منابع انساني با نگرشي استراتژيک   53

2 ـ 15 ـ اهداف مديريت منابع انساني……………… 55

2 ـ 16 ـ نقش مديريت منابع انساني……………….. 56

2ـ16ـ1ـ سازماندهي…………………………….. 61

2-16-2- برنامه‌ريزي منابع انساني………………… 64

2-16-3- كارمنديابي……………………………. 65

2-16-4- توسعه منابع انساني…………………….. 66

2-16-5- مديريت پاداش………………………….. 67

2-16-6- امور رفاهي كاركنان…………………….. 68
2-16-7- امور اداري و پرسنلي كاركنان…………….. 69

2-17- پژوهشهاي مرتبط با موضوع پژوهش ……………. 70

2 ـ17 ـ1-حقيقات انجام شده در خارج ……………… 70

2 ـ 17-2- تحقيقات انجام شده در داخل…………….. 72

فصل سوم: روش پژوهش

3 ـ 1 ـ روش پژوهش ……………………………. 77

3 ـ 2 ـ جامعه ي آماري…………………………. 78

3 ـ 3 ـ نمونه و برآورد حجم نمونه……………….. 79

3 ـ 3 ـ 1 ـ نمونه…………………………….. 79

3 ـ 3 ـ 2 ـ برآورد حجم نمونه ………………….. 79

3 ـ 4 ـ روش نمونه گيري ……………………….. 80

3 ـ 5 ـ ابزار اندازه گيري …………………….. 81

3 ـ 6 ـ برآورد روايي پرسشنامه …………………. 82

3 ـ 7 ـ برآورد پايايي پرسشنامه…………………. 82

3 ـ 8 ـ روش‌هاي آماري تجزيه و تحليل داده‌ها ………. 83

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها

4 ـ 1 ـ بررسي ويژگي‌هاي توصيفي گروه نمونه………… 85

4 ـ 2 ـ يافته‌هاي توصيفي پرسشنامه……………….. 89

4 ـ 3 ـ يافته‌ها و نتايج سوالهاي پژوهش ………….. 95

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري

5 ـ 1 ـ خلاصه موضوع و روش‌ها…………………….. 120

5 ـ 2 ـ يافته‌هاي تحقيق………………………… 121

5 ـ 3 ـ محدوديت‌هاي تحقيق………………………. 128

5 ـ 4 ـ پيشنهادات…………………………….. 129

5 ـ 4 ـ 1 ـ پيشنهادات كاربردي………………….. 129

5 ـ 4 ـ 2 ـ پيشنهادات براي انجام تحقيقات آينده…… 130

پيوست……………………………………….. 131

منابع و مآخذ…………………………………. 134

 

فهرست جدول ها

جدول(2 ـ 1) مراحل اساسي تحول سيستم‌هاي اطلاعات مديريت. 22

جدول(2 ـ 2 )  انواع ابزارهاي اتوماسيون اداري…….. 29

جدول(3-1) مشخصات جامعه آماري به تفکيک…………… 79

جدول (3-2) مشخصات جامعه آماري و نمونه پژوهش……… 81

جدول (3- 3) مؤلفه‌هاي پرسشنامه و سئوالات مربوط به آنها 81

جدول (4-1) توزيع فراواني گروه نمونه بر اساس جنسيت… 85

جدول (4-2) توزيع فراواني گروه نمونه بر اساس سابقه کاري    86

جدول (4-3) توزيع فراواني گروه نمونه بر اساس مدرک تحصيلي   87

جدول (4-4) توزيع فراواني گروه نمونه بر اساس رشته تحصيلي   88

جدول (4-5) نتايج توصيفي پاسخ‌هاي اعضاي گروه نمونه نسبت به ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در سازماندهي منابع انساني دانشگاه بر اساس گزينه‌هاي سئوالات………………………………………. 89

جدول (4-6) نتايج توصيفي پاسخ‌هاي اعضاي گروه نمونه نسبت به ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در جذب منابع انساني دانشگاه بر اساس گزينه‌هاي سئوالات 90

جدول (4-7) نتايج توصيفي پاسخ‌هاي اعضاي گروه نمونه نسبت به ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در توسعه منابع انساني دانشگاه بر اساس گزينه‌هاي سئوالات……………………………………………. 91

جدول (4-8) نتايج توصيفي پاسخ‌هاي اعضاي گروه نمونه نسبت به ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در ارزشيابي و پاداش دهي منابع انساني دانشگاه بر اساس گزينه‌هاي سئوالات………………………………. 92

جدول (4-9) نتايج توصيفي پاسخ‌هاي اعضاي گروه نمونه نسبت به ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در امور رفاهي دانشگاه بر اساس گزينه‌هاي سئوالات  93

جدول (4-10) نتايج توصيفي پاسخ‌هاي اعضاي گروه نمونه نسبت به ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در امور اداري و پرسنلي دانشگاه بر اساس گزينه‌هاي سئوالات……………………………………………. 94

جدول (4- 11) نتايج آزمون t تک متغيره، مقايسه ميانگين ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در سازماندهي کارکنان با سطح متوسط (3). 95

جدول (4- 12) نتايج آزمون t تک متغيره، مقايسه ميانگين موارد مربوط به ميزان کاريرد سيستم اطلاعات مديريت در سازماندهي کارکنان با سطح متوسط (3)   96

جدول(4- 13) نتايج آزمون t تک متغيره، مقايسه ميانگين ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در جذب کارکنان با سطح متوسط (3)……. 97

جدول (4- 14) نتايج آزمون t تک متغيره، مقايسه ميانگين موارد مربوط به ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در جذب کارکنان با سطح متوسط (3)    97

جدول (4ـ15) نتايج آزمون t  تک متغيره، مقايسه ميانگين ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در توسعه کارکنان با سطح متوسط (3)….. 98

جدول (4- 16) نتايج آزمون t تک متغيره، مقايسه ميانگين موارد مربوط به ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در توسعه کارکنان با سطح متوسط (3)………. 99

جدول (4- 17) نتايج آزمون t تک متغيره، مقايسه ميانگين ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در ارزشيابي و    پاداش دهي کارکنان با سطح متوسط (3)  100

جدول (4- 18) نتايج آزمون t تک متغيره، مقايسه ميانگين موارد مربوط به ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در ارزشيابي و پاداش دهي کارکنان با سطح متوسط (3)……. 101

جدول (4- 19) نتايج آزمون t تک متغيره، مقايسه ميانگين ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در امور رفاهي کارکنان با سطح متوسط (3) 102

جدول (4- 20) نتايج آزمون t تک متغيره، مقايسه ميانگين موارد مربوط به ميزان کاريرد سيستم اطلاعات مديريت در امور رفاهي کارکنان با سطح متوسط (3)  103

جدول (4- 21) نتايج آزمون t تک متغيره، مقايسه ميانگين ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در امور اداري و پرسنلي کارکنان با سطح متوسط (3) 104

جدول (4- 22) نتايج آزمون t تک متغيره، مقايسه ميانگين موارد مربوط به ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در امور اداري و پرسنلي کارکنان با سطح متوسط (3)……….. 104

جدول (4- 23) نتايج آزمون لوين فرض همگني واريانس‌هاي نمرات نظرات مديران دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشکي در خصوص ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در منابع انساني دانشگاه بر اساس دانشگاه محل خدمت……. 105

جدول (4- 24) نتايج آزمون F مقايسه ميانگين نظرات مديران دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشکي در خصوص ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در منابع انساني دانشگاه بر اساس دانشگاه محل خدمت……….. 106

جدول (4- 25) مقادير ميانگين و انحراف معيار نظرات مديران دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشکي در خصوص ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در منابع انساني دانشگاه بر اساس دانشگاه محل خدمت……. 107

جدول (4- 26) نتايج آزمون لوين فرض همگني واريانس‌هاي نمرات نظرات مديران دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشکي در خصوص ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در منابع انساني دانشگاه براساس جنسيت……. 108

جدول (4- 27) نتايج آزمون F مقايسه ميانگين نظرات مديران دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشکي در خصوص ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در منابع انساني دانشگاه بر اساس جنسيت……. 109

جدول (4- 28) مقادير ميانگين و انحراف معيار نظرات مديران دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشکي در خصوص ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در منابع انساني دانشگاه بر اساس جنسيت…… 110

جدول (4- 29) نتايج آزمون لوين فرض همگني واريانس‌هاي نمرات نظرات مديران دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشکي در خصوص ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در منابع انساني دانشگاه بر اساس سابقه کار…. 111

جدول (4- 30) نتايج آزمون F مقايسه ميانگين نظرات مديران دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشکي در خصوص ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در منابع انساني دانشگاه بر اساس سابقه کار….. 112

جدول (4- 31) مقادير ميانگين و انحراف معيار نظرات مديران دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشکي در خصوص ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در منابع انساني دانشگاه بر اساس سابقه کار….. 113

جدول (4- 32) نتايج آزمون لوين فرض همگني واريانس‌هاي نمرات نظرات مديران دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشکي در خصوص ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در منابع انساني دانشگاه بر اساس مدرک تحصيلي…… 114

جدول (4- 33) نتايج آزمون F مقايسه ميانگين نظرات مديران دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشکي در خصوص ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در منابع انساني دانشگاه بر اساس مدرک تحصيلي…… 115

جدول(4- 34) مقادير ميانگين و انحراف معيار نظرات مديران دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشکي در خصوص ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در منابع انساني دانشگاه بر اساس مدرک تحصيلي…. 116

جدول (4- 35) نتايج آزمون لوين فرض همگني واريانس‌هاي نمرات نظرات مديران دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشکي در خصوص ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در منابع انساني دانشگاه بر اساس رشته تحصيل…. 117

جدول (4- 36) نتايج آزمون F مقايسه ميانگين نظرات مديران دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشکي درخصوص ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در منابع انساني دانشگاه بر اساس رشته تحصيلي………. 118

جدول(4- 37) مقادير ميانگين و انحراف معيار نظرات مديران دانشگاه‌هاي اصفهان و علوم پزشکي در  خصوص ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در منابع انساني دانشگاه بر  اساس رشته تحصيلي… 119


فهرست شكل‌ها

شكل( 2-1 )خصوصيات مشترك سيستم‌ها………………… 15

شکل(2 ـ 2 )رابطه سيستم پشتيباني تصميم و درجه ساختار يافتگي مشکلات   25

شکل( 2 ـ 3 ) ساختار يک سيستم گزارش دهي مديريت……. 27

شکل( 2 ـ 4) اجزاء يک سيستم خبره………………… 32

شکل (2 ـ 5 ) سيستم اطلاعات مديران و نقش‌هاي مديران…. 34

شکل (2 ـ 6 ) مدل عمومي‌يک کامپيوتر………………. 37

شکل(2 ـ 7 )جايگاه سيستم اطلاعاتي بعنوان يک  سيستم…. 39

شکل( 2 ـ 8 ) سيستم‌هاي فرعي اطلاعاتي درسازمان……… 41

شکل (2 ـ 9 )سيستم اطلاعاتي مديريت منابع انساني……. 45

شکل (2 ـ 10 )مدل کلي تناسب تکنولوژي با وظايف…….. 48

شکل(2 ـ 11 )نظام مديريت منابع انساني……………. 54

شکل(2 ـ 12 )وظايف مديريت نيروي انساني…………… 59

شکل(2 ـ 13) وظايف مديريت منابع انساني…………… 60

شکل(2 ـ 14)  عناصر فرايند طراحي مشاغل…………… 62

شكل( 2 ـ 15) مراحل تجزيه و تحليل و طراحي شغل…….. 64

شکل( 2 ـ 16 ) فرايند آموزش و بالندگي……………. 67

شکل( 4 ـ 1 ) توزيع نمونه آماري مديران بر حسب جنسيت.. 85

شکل( 4 ـ 2 ) توزيع نمونه آماري مديران بر حسب سابقه کار    86

شکل (4 ـ 3 ) توزيع نمونه آماري مديران بر حسب مدرک تحصيلي  87

شکل( 4 ـ 4 ) توزيع نمونه آماري مديران بر حسب رشته تحصيلي  88

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید

 



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هشت =