پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
شکاف نسلها یا آرزوی استقلال :دانلود رایگان تحقیق رشته علوم سیاسی
doc
تعداد صفحات : 22
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته علوم سیاسی
دانلود رایگان
0 تومان


تحقیق رشته علوم سیاسی با فرمت WORD و در۲۲ صفحه با موضوع شکاف نسلها یا آرزوی استقلال نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است.

شکاف نسلها

مفهوم شکاف نسل‌ها، بین والدین و فرزندان،‌ از تجربه پدر و مادر نوجوان‌ها بودن پدید آمد. این شکاف نشان‌دهنده تفاوت در تجربه زندگی و درک رخدادهای زندگی است.

آرزوی استقلال

مفهوم شکاف نسل‌ها، بین والدین و فرزندان،‌ از تجربه پدر و مادر نوجوان‌ها بودن پدید آمد. این شکاف نشان‌دهنده تفاوت در تجربه زندگی و درک رخدادهای زندگی است.

بسیاری از مسائل و مشکلات از آنجا ناشی می‌شود که نوجوانان نیاز به استقلال و گسستن از خانه را دارند،‌ در صورتی که این موضوع برای والدینی که قادر به رهاسازی نیستند و می‌خواهند کنترل خود را روی نوجوانان ادامه دهند بسیار تهدیدکننده است. پس نکته اساسی در تفاوت بین نسل‌ها دیدگاه متفاوت این دو نسل در برخورد با مسایل است.

هر کدام دریچه‌ای خاص برای دیدن دارند و این باعث می‌شود که از یک پدیده دو برداشت متفاوت داشته باشند. شکاف بین نسل‌ها ناشی از دو عامل عمده: اختلاف و تفاوت بین عصرها و رشد ناشی از تفاوت فناوری. این شکاف بازتاب تغییری است که جامعه بر یک نسل تحمیل می‌کند.

با شکاف نسلها چگونه برخورد کنیم؟

۱ – خانواده ۲- مدرسه ۳- اجتماع

  خانواده: از نظر پیشگیری خانواده حائز اهمیت بسیار است. زیرا بیشتر یادگیری‌های اولیه کودک و رشد او در خانواده صورت می‌گیرد. شناخت علایق، نیازها و نگرانی‌ها در صورتی انجام می‌گیرد که والدین با کودک خود رابطه‌ای صحیح بر اساس همدلی و درک متقابل داشته باشند.

اگر رابطه انسانی با کودک برقرار شود کودک با والدین احساس راحتی و نزدیکی می‌کند و آنگاه ناگفته‌ها، نیازها و دلواپسی‌هایش را بازگو می‌کند و سپس والدین با استدلال و منطق همراه با خونسردی و متانت او را آگاه می‌سازند. والدینی که از تحولات جامعه بازمانده‌اند و در برابر تغییرات سپر در دست دارند و تفاوت‌های خود با فرزندشان را نمی‌پذیرند، نمی‌توانند والدینی موفق باشند

بررسي ابعاد پديده شکاف نسلها در ايران‌

اين گفتار، نوعي تحليل داده‌هاي موج اول پيمايش ارزش‌ها و نگرش‌هاست. در واقع پايگاه علمي اين گفتار تحقيقات مستند بوده و هدف از آن نگاهي است به چالش اجتماعي موجود در جامعه كه البته، در مناسبات سياسي نيز چندان مغفول نمانده است.

شكاف نسلي در سال‌هاي اخير، كاركرد سياسي فراواني يافته است. جناح‌هاي سياسي با قضاوت‌هاي مختلفي كه در باب كم و كيف شكاف نسلي در ايران عرضه مي‌كنند، در واقع در باب موقعيت و وزن سياسي خود سخن مي‌گويند. البته سخن در باب اين موضوع چندان ساده نيست. اما به واقع به نظر مي‌آيد كه به حق هم بحث شكاف نسلي دلالت‌هاي سياسي دارد و از نظم و نسق اجتماعي، سويه تحولات اجتماعي و جهت‌گيري و سامان‌دهي نظم اجتماعي، فرهنگي به تبع آن نظم سياسي را نيز در پي دارد كه خواسته يا ناخواسته وزن سياسي و دلالت سياسي هم پيدا مي‌كند.

مهاجرین و شکاف نسل‌ها

بر سر فرزندان ما چه خواهد آمد؟ این پرسشی است که مهاجرین، تبعیدی‌ها و آن‌ها که سرزمین خود را رها کرده و به سرزمین‌های جدید روی آورده‌اند، با خود تکرار می‌کنند.میلیون‌ها ایرانی در بیست و هشت سال گذشته، کشور خود را ترک کرده‌اند، مهاجرتی که هنوز ادامه دارد . این تجربه‌ی بی‌سابقه، مشکلات خود را نیز داشته است. مهم‌ترین این مشکلات، شکاف بین نسل‌ها ست. شکاف بین پدر و مادرهای مهاجر که با فرهنگ و سنت‌های خود آمده‌اند، و فرزندان آن‌ها، که در سرزمین‌هایی با فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت، به دنیا آمده یا بزرگ شده‌اند.مشکلات اجتماعی دیگری نیز وجود دارند: در فرانسه از هر چهار نوجوان، یکی سیگار می‌کشد، در همین کشور هر روز دو خودکشی، میان نوجوانان چهارده تا هیجده ساله اتفاق می‌افتد. چهل در صد نوجوانان مشکل چاقی دارند. در عوض هفتاد درصد جوانان و نوجوانان فرانسه ، فعالیت ورزشی مرتب دارند. اینها همه مسایل و مشکلاتی بود که با حضور گروهی از ایرانیان مقیم فرانسه، در انجمن فرهنگی – اجتماعی «وال دو مارن » در شهر «کرتی» حومه‌ی جنوبی پاریس مطرح شد با عنوان : «مهاجرت و شکاف نسل‌ها

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 6 =