پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
رویکرد کیفی و کمی شناسایی عوامل مرتبط با میل به ماندگاری دبیران تربیت بدنی و ورزش :دانلود پایان نامه ارشد علوم تربیتی
doc
تعداد صفحات : 232
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته علوم تربیتی
79000 تومان


بسیاری از رشته های علوم انسانی بعلت تاثیر مستقیم در شکل گیری و پرورش جامعه به سمت اهداف والای تربیتی از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند. یکی از این رشته های مهم علوم تربیتی میباشد. هرچه دانش آموختگان این رشته تحصیلی به مدارج بالاتری برسند و کمال گرایی در این رشته را تجربه کنند مطمئنا جامعه تربیتی و پرورشی کامل تری خواهیم داشت. چنانچه بسیاری از کشورهای پیشرفته این هدف را دنبال میکنند و بالاترین اهمیت را برای نظام تربیتی و پرورشی خود قائل هستند. سایت دیجی لود در ادامه معرفی سری  پایان نامه های جدید مقطع ارشد به سراغ رشته مهم و تاثیر گذار علوم تربیتی رفته و در ادامه پایان نامه ای با عنوان رویکرد کیفی و کمی شناسایی عوامل مرتبط با میل به ماندگاری دبیران تربیت بدنی و ورزش  در  229 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) تقدیم مینماید.

 

چکیده پایان نامه رویکرد کیفی و کمی شناسایی عوامل مرتبط با میل به ماندگاری دبیران تربیت بدنی و ورزش:

مهمترین منابع هر سازمانی نیروی انسانی آن است از جمله این سازمانها وزارت آموزش و پرورش است. هر کشوری برای تعلیم و تربیت به استادان و معلمان با انگیزه و کارآمد نیاز دارد تا بتوان جوانان را در قالب نظام تعلیم و تربیتی خود پرورش داده و برای آینده ای بهتر آماده سازد.معلم عامل اساسی تربیت و نوسازی اجتماعی است,با کاربرد شیوه های جدید ارتباطی و استفاده از فناوری مدرن باز هم نقش اساسی در پیشبرد هدف های آموزشی به عهده معلم است.داشتن افراد دانا , باهوش و سخت کوش برای یک جامعه ارزش و ثروتی پربها به شمارمی آید.و این میسر نمی شود مگر با حفظ سلامت و تندرستی نسل جوان که آینده سازان کشور می باشند .

در این میان نقش معلم ورزش و تربیت بدنی حیاتی است چرا که آنان پیشگامان توسعه فرهنگ تحرک،  سلامتی، نشاط و پویایی هستند از این رو تعیین و تشخیص و بررسی عوامل موثر بر ماندگاری شغلی این قشر باید به طور خاص مورد نظر دست اندرکاران و برنامه ریزان قرار گیرد تا با فراهم کردن عوامل موثر بر ماندگاری شناخته شده به کمیت و کیفیت بازدهی کاری آن ها افزوده شده و از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری به عمل آید.

دبیران تربیت بدنی و ورزش نیز به دلیل ماهیت حرفه ای , تقریبا از شرایط کاری و سازمانی ویژه ای برخوردارند.تنوع وپراکندگی فعالیت های شغلی دبیران تربیت بدنی از نظر آموزشی , پژوهشی, رفتاری و امور فوق برنامه و مسابقات نشان می دهد  شناخت وضعیت شغلی این افراد احتمالا می تواند در کارایی و اثر بخشی برنامه های تربیت بدنی کمک کننده باشد از این رو آماده سازی شرایط و امکانات اولیه برای معلمان تربیت بدنی ضرورتی تربیتی و آموزشی هم  دارد , یکی از نشانه های توجه به معلمان حفظ عوامل نگهدارنده ی شغل یا عوامل بهداشت است این عامل ها به شرایط اولیه در سازمان و محیط اطلاق می شود که وجودشان برای ایفای وظایف شغلی معلم لازم است

 

ضرورت و اهمیت پژوهش 

مطالعه و بررسی میل به ماندگاری با انگیزه به منزله پیامد تعهد سازمانی کارکنان اهمیت ویژه ای دارد زیرا یکی از اهداف سازمان ها حفظ و نگه داری کارکنان است ( استامبز 1997) . میل به ماندگاری درجه احتمال ماندگاری با انگیزه کارکنان در عضویت یک سازمان و تمایل برای تلاش بیشتر و تداوم همکاری است ( کریوان 2000 ، ایورسن 192 ، مولر 1994 ) . ماندگاری بدون انگیزه در آموزش و پرورش به دلیل اهمیت و حساسیت نهاد و تنش آن در آموزش و تربیت دانش آموزان می تواند عواقب بسیار وخیم تری داشته باشد که پیامد های آن نه تنها آموزش و پرورش ، بلکه جامعه را نیز تهدید می کند

وجود متغیر میل به ماندگاری در معلمان بسیار ضروری است ، زیرا آموزش و پرورش وظیفه تعلیم و تربیت نسل آینده را بر عهده دارد و آینده هر کشور بستگی به کیفیت عملکرد این نهاد دارد . داشتن جوانان سالم ، کوشا و خلاق از سرمایه های هر کشور است و در تحقق این هدف نقش معلمان تربیت بدنی  به دلیل ارتباطشان با سلامت جسم و روان دانش آموزان بسیار مهم است . ولی به نظر می رسد معلمان تربیت بدنی از شرایط و امکانات آموزشی کافی در مدارس برخوردار نیستند تا به ایفای این نقش مهم بپردازند .

معلمان تربیت بدنی در صورتی می توانند به رسالت تربیتی خود جامه عمل بپوشانند که از شرایط و امکانات آموزش مناسب برخوردار باشند چون کار و حرفه ای معلمان تربیت بدنی برخلاف سایر معلمان به امکانات و تجهیزات ورزشی وابسته است و با توجه به تحقیقات رمضانی نژاد ( 1381 ) ، نژاد سجادی (1382) رمضانی نژاد و همکاران (1383) مهرابی (1388)  و سایر مطالعات به نظر می رسد وجود عوامل نگه دارنده شغلی برای معلمان تربیت بدنی بسیار ضروری است . زیرا انها بدون وجود این عوامل نمی تواند شرایط و زمینه مساعدی را برای فعالیت های ورزشی دانش آموزان فراهم آورد .

حضورمعلم تربیت بدنی با تعهد بیشتر در کلاس باعث می شود  که او با احساس مسئولیت بیشتر ،درک بهتر و اشتیاق بیشتر به آموزش دانش آموزان بپردازد .معلم بدون تعهد و دلسوزی نمی تواند رابطه مطلوبی با همکاران و دانش آموزان بر قرار کند(طالب پور ،1385)از سوی دیگر ،توجه به نیازهای اولیه در محیط کار یعنی عوامل نگهدارنده شغلی موجب دلگرمی و آسایش ذهنی و روانی معلم تربیت بدنی می شود.عدم تامین این عاملها در تربیت بدنی و ورزش آموزشگاهها احتمالاً دلسردی و نارضایتی را به دنبال خواهد داشت.در شرایطی قشر عظیمی از جمعیت کشور را دانش آموزان رده های مختلف سنی تشکیل می دهند و نیز به طور فطری به بازی و ورزش علاقه مند هستند،لذا آماده سازی شرایط و امکانات اولیه برای معلمان تربیت بدنی ضرورت اجتماعی و فرهنگی دارد.با توجه به اینکه تربیت بدنی مهمترین ابزار رشد همه جانبه افراد و تثبیت فرهنگ جامعه و بهترین وسیله مقابله با تهاجم فرهنگی شناخته شده است بنابر این حضور مربیان دلگرم و راضی از شغل و حرفه می تواند در سازماندهی و اجرای برنامه های تفریحی و ورزشی و فرهنگی در سطح مدارس موثر واقع شود(رمضانی نژاد،1381)

 

اهداف پژوهش

اهداف کلی

رویکرد کیفی و کمی شناسایی عوامل مرتبط با میل به ماندگاری دبیران تربیت بدنی و ورزش ( در جامعه مورد مطالعه : دبیران استان کرمانشاه)

اهداف جزئی

1.شناسایی عوامل مرتبط با میل به ماندگاری دبیران تربیت بدنی و ورزش  در استان کرمانشاه.

2.تعیین اهمیت هر یک از عوامل مرتبط با میل به ماندگاری دبیران تربیت بدنی و ورزش  در استان کرمانشاه.

3. شناسایی روابط بین عوامل مرتبط با میل به ماندگاری دبیران تربیت بدنی و ورزش در استان کرمانشاه.

 

سؤالات پژوهش

 سؤال اصلی

عوامل مرتبط با میل به ماندگاری دبیران تربیت بدنی و ورزش کدامند ؟و الگوی روابط بین این عوامل چگونه است ؟

 سؤالات فرعی

  1. عوامل مرتبط با میل به ماندگاری دبیران تربیت بدنی و ورزش کدامند ؟و نشانگرهای آنها چیست ؟
  2. رابطه عوامل شناسایی شده با میل به ماندگاری دبیران تربیت بدنی و ورزش چگونه است ؟
  3. میزان اهمیت هر یک از عوامل مرتبط با میل به ماندگاری دبیران تربیت بدنی و ورزش چقدر است ؟
  4. مدل مناسب برای پیش بینی میل به ماندگاری دبیران تربیت بدنی و ورزش کدامست ؟

 

  فرضيه ‏های پژوهش

به منظور پرهيز از هر گونه پيش‌داروي در رابطه با سئوالات مذكور كه ممكن است سمت و سوي تحقيق را به سوي خود سوق دهد، اين طرح از جمله تحقيقات سئوال‌محور و اكتشافي بوده و لذا فرضيه‌اي در رابطه با سوالات عرضه نمي‌شود.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =