پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
هزینه های كیفیت سرمایه گذاری:دانلود تحقیق رشته علوم سیاسی
doc
تعدادصفحات:22
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته علوم سیاسی
29000 تومان


تحقیق رشته علوم سیاسی با فرمت WORD و در۲۲ صفحه با موضوع هزینه های كیفیت سرمایه گذاری نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است.

رئيس جمهور منتخب و كيفيت سرمايه گذاري ها

انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران را با شور و جذابيت و آزادگي و مشاركت عمومي پشت سر گذارديم. اينك مي رويم كه به زودي شاهد شروع فعاليت كابينه اي جديد باشيم. كابينه اي كه احتمالاً در زمينه هاي مختلف نسبت به گذشتگان خود نگاههاي متفاوتي به موضوعات و مقولات اداره عمومي كشور دارد.طي دوران دوماه مربوط به انتخابات بسيار خوانديم و شنيديم و هريك از نامزدهاي پست رياست جمهوري ضمن برشماري (و بعضاً بزرگ نمايي) نقاط ضعف مديريت اجرايي كشور در گذشته، شيوه هاي گوناگوني از چگونگي اداره كشور را در سياهه تعهدات خود به مردم عرضه كردند.

هزینه های كیفیت از مباحث جدید مدیریتی:

هزینه یابی كیفیت از مباحث جدید مدیریتی است كه مي‏تواند وضعیت و عملكرد شركت را از ابعاد مختلف مانند حسابداری بهای تمام شده (حسابداری صنعتی)، كنترل كیفیت، تعمیرات و نگهداری، زنجیره تامین، مدیریت تولید، انبارها، یمنی و بهداشت، آموزش و بهسازی و موارد دیگر نشان دهد و با تهایه ترازنامه كیفیت در شركت و مقیسه روند هزینه های كیفیت مي‏توان هزینه كیفیت در شركت را كنترل و بهبود بخشید.

– هزینه های كیفیت در گزارشهای حسابداری به طور كامل ثبت نمي شوند و اغلب هزینه های واقعی كیفیت بسیار بیشتر از موارد گزارش شده هستند.

– هزینه های كیفیت نبید تنها در مورد فعالیتهای عملیاتی و تولیدی درنظر گرفته شوند بلكه فعالیتهای خدماتی و پشتیبانی نیز تاثیر عمده ای در افزیش یا كاهش هزینه های كیفیت دارند، بنابرین بید هزینه های مربوط نیز در هزینه های كیفیت مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند.

– كاهش هزینه های كیفیت در چارچوب برنامه های استراتژیك سازمانها قرار دارد.

 هزینه های كیفیت كدامند؟

سه دیدگاه اصلی در مورد تعریف هزینه های كیفیت وجود دارد كه عبارتند ازهزینه های رسیدن به كیفیت مطلوب از طریق طراحی و سازماندهای

هزینه های عملیاتی واحد كنترل كیفیت (تجهایزات، حقوق و دستمزد و…)

هزینه هایی كه از كیفیت پیین و نامطلوب محصول ناشی مي‏شود (شامل ضیعات، افت قیمت محصول و…).

در ین پژوهش، هزینه كیفیت برابر با مجموع هزینه های سه گروه پیشگفته در نظر گرفته شده و تلاش بر ین است سیستم هزینه‏ی جامعی طراحی شود كه تمامی دیدگاه‏های هزینه‏ی یادشده را در برگیرد.

جمع آوری داده‏های عملیات شركت و تحلیل نتایج

در ادامه گزارش، پس از تعاریف مختلف از هزینه‏ های كیفیت، طبقه بندی هزینه‏ های كیفیت بر اساس جامع ترین تعریف صورت گرفت. نتیجه نهایی این گروه بندی، یك ساختار درختی از هزینه‏ های كیفیت بود كه كل این هزینه‏ ها را در چهار گروه اساسی (هزینه‏ های شكست درونی، هزینه‏ های شكست برونی، هزینه‏ های ارزیابی و هزینه‏ های پیشگیری) دسته ‏بندی مي‏كرد و هر گروه نیز زیرگروه‏های مربوط به خود را داشت. پس از طراحی و معرفی نمودار طبقه بندی هزینه‏های كیفیت، هزینه‏ های كیفیت با سر فصل‏های حسابداری شركت تطبیق داده شد.

نتایج پژوهش

گزارش هزینه‏ های كیفیت و سیستم‏های ردیابی خطا : پس از محاسبه ترازنامه كیفیت مي‏توان با توجه به سهم هر یك از هزینه‏ های كیفیت، از مجموع هزینه كیفیت گزارش تهیه و هزینه های عمده كیفیت شركت را دسته بندی كرد. سپس از طریق تمركز بر هزینه ‏های عمده كیفیت، به تهیه سیستم ردیابی خطا اقدام كرد و دلایل هزینه‏ های كیفیت را مورد بحث قرار داد. ۲ـ ۵ ـ گزارش هزینه ‏های ضایعات و دوباره كاری بر اساس علت بروز خطا : با مشخص شدن زیرمجموعه‏ های هزینه ‏های شكست درونی مي‏توان درخصوص وضعیت ضایعات و همچنین دوباره كاری از نظر مبلغ ریالی، دلایل،برنامه ریزی برای تعدیل آنها و.. بحث و تصمیم گیری كرد. با توجه به طبیعی بودن حدی از ضایعات و دوباره كاری به ویژه در صنایعی كه محصولات پیچیده ‏تری را تولید مي‏كنند، تاكید ما باید بر ضایعات و دوباره كاري‏های بیش از حد انتظار باشد.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دو =