پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ارزیابی تامین‌کنندگان شرکت صنایع فولاد مازندران با استفاده ازتکنیک‌های MADM : پایان نامه ارشد مدیریت صنعتی
doc
تعداد صفحات : 95
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته مدیریت صنعتی -گرایش مالی
99000 تومان


پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه دیجی لود معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته  مديريت صنعتی    و با عنوان ارزیابی تامین‌کنندگان شرکت صنایع فولاد مازندران با استفاده ازتکنیک‌های MADM   در  95 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.

 

مقدمه پایان نامه ارزیابی تامین‌کنندگان شرکت صنایع فولاد مازندران با استفاده ازتکنیک‌های MADM

در جهان صنعتي امروز كه تحت تاثير رقابت‌هاي تنگاتنگ صنعتي است ضرورت توجه به كيفيت محصول يا خدمات نهايي و بهبود مستمر آن براي مديران هر سازمان توليدي يا خدماتي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. به بيان ديگر، مطلوب بودن كيفيت محصول و خدمات نهايي، ديگر به تنهايي عامل اساسي براي موفقيت در رقابت و حضور برتر و پيوسته در بازار به شمار نمي‌آيد بلكه عوامل موثر و متعدد ديگري نيز مطرح شده‌اند كه در زمره آنها اطمينان مشتريان از توانایي سازمان‌ها در استمرار سطح كيفيت محصول يا خدماتي است كه توليد و عرضه مي‌نمايند. بر اين اساس مي‌توان گفت كه توجه اصلي از مطلوب بودن كيفيت محصول يا خدمات نهايي، به كيفيت در عملكردها و فرايند‌هاي تاثير گذار بر كيفيت و سطح مطلوب خدمات، در سراسر ساختار موسسه و در مجموعه نرم افزارها و سخت افزارها معطوف شده است. از طرف ديگر با توجه به رقابت شديد، پيشرفت سريع تكنولوژي، چرخه كوتاه توليد و نياز به خدمت‌دهی در سطح بالا به مشتري، ديگر شركت‌ها نمي‌توانند به تنهايي از عهده همه فعاليت‌هاي خود بر آيند به طوري كه امروزه رقابت از سطح سازمان‌ها به سطح زنجيره عرضه حركت كرده است و شاخص خدمات مطلوب در سيستم نظام گرا در طول زنجيره عرضه مورد نظر مي‌باشد. در چارچوب اين زنجيره عرضه، شركت‌ها مجبورند قسمتي يا تمامي عمليات توليدي خود را در خارج از سازمان توسط تامين‌كنندگان انجام دهند. در اين جاست كه شركت‌ها، تامين‌كنندگان خود را به عنوان يكي از حلقه‌هاي بسيار مهم زنجيره عرضه تلقي كرده و از اين رو تامين‌كنندگان قسمت عمده‌اي از انجام عملكردها و فرايندهاي تاثير گذار بر كيفيت محصول يا خدمات نهايي شركت را به عهده دارند. در واقع در يك زنجيره عرضه، سازمان‌ها خود در زمره مشتريان تامين‌كنندگان محسوب مي‌گردند و بديهي است كه هر گونه كيفيت و خدمات نامطلوب از سوي تامين‌كنندگان به سازمان‌ها مانند موجي به مشتريان نهايي خواهد رسيد.

متخصصان امر بر اين باورند كه بخش عمده‌اي از مشكلات سازمان‌ها، ناشي از انتخاب و مديريت ضعيف تامين‌كنندگان مي‌باشد . بنابراين سازمان‌ها تلاش خواهند كرد تا با احاطه بر وظايف تامين‌كنندگان ، انتخاب درست و مديريت آن‌ها بخش اعظمي از مشكلات خود را از ميان بردارند. اهميت مساله انتخاب تامين‌كننده تا آنجاست كه پيوند استراتژيك و مناسب با تامين‌كنندگان مناسب مي‌تواند موجب رشد و شكوفايي سازمان شود و بالعكس عدم انتخاب درست تامين‌كنندگان مي‌توان موجب ركود و حتي زوال سازمان گردد.

در فصل اول، هدف، بيان كلياتي از پژوهش شامل مواردي مانند بيان مساله، اهميت و ضرورت پژوهش، اهداف پژوهش، سؤالات پژوهش و… است تا خواننده با ساختار كلي آن آشنا شود.

 

اهميت و ضرورت پژوهش

امروزه مديريت زنجيره تامين بعنوان يك عنصر بسيار حياتي و تاثير گذار در استراتژي‌هاي سازمان‌ها است و يكي از موثرترين راه‌ها براي ايجاد ارزش براي مشتريان مي‌باشد. ساختار زنجيره تامين متشكل از تامين‌كنندگان بالقوه، توليد‌كنندگان، توزيع‌كنندگان، خرده‌فروشان، مشتري و… مي‌باشد و تامين‌كنندگان به عنوان يكي از اعضاي با اهميت زنجيره تامين نقش بسيار اساسي را در دست يابي به اهداف يك زنجيره تامين ايفا مي‌كنند]9[. انتخاب يك تامين كننده مناسب مي‌تواند سبب افزايش ارزش ايجاد شده در يك زنجيره تامين گردد كه منفعت آن به تمامي اجزاي دخيل در زنجيره تامين خواهد رسيد.

در نتيجه ارزيابي و انتخاب تامين‌كنندگان مناسب و پيوندهاي استراتژيك با آنها جز انكارناپذيري از يك زنجيره تامين مي‌باشد كه مي‌تواند سبب بهبود عملكرد در بسياري از موارد شامل: كاستن از هزينه‌ها توسط حذف ضايعات، بهبود مستمر كيفيت به منظور دستيابي به نرخ عيوب صفر، بهبود قابليت انعطاف به منظور ارضاي نيازهاي مشتريان نهايي، كاهش زمان تاخير در مراحل مختلف زنجيره تامين و… شود

 

 

ساختار نگارش پژوهش

پژوهش حاضر مشتمل بر پنج فصل خواهد بود كه فصل اول مربوط به كليات پژوهش بوده و شامل مواردي همچون مقدمه، ضرورت انجام پژوهش، اهداف، كاربردهاي پژوهش، پيش‌فرض‌هاي پژوهش و… است. در فصل دوم، كه مربوط به مباني نظري و پيشينه پژوهش مي‌باشد، در ابتدا مساله انتخاب تامين‌كننده و مراحل آن مورد بررسي قرار گرفته و سپس پژوهش‌های انجام شده پيرامون موضوع پژوهش با تكيه بر دسته‌بندي آن‌ها مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار مي‌گيرد و در آخر نيز با پرداختن به مفاهيم مرتبط با روش حل در تکنیک‌های تصمیم‌گیری به اتمام مي‌رسد. در فصل سوم به بررسي مدل ارائه شده و الگوريتم آن جهت انتخاب تامين‌كننده مناسب پرداخته مي‌شود. فصل چهارم شامل اجراي گام به گام مدل ارائه شده همراه با مطالعه موردي خواهد بود. در نهايت، فصل پنجم به نتيجه گيري، جمع بندي و پيشنهادات اختصاص دارد.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 9 =