پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تعیین رابطه سبک های تفکر با عملکردهای واقعی و رفتاری مدیران آموزشی مدارس متوسطه : دانلود پایان نامه ارشد علوم تربیتی
doc
تعداد صفحات : 61
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته علوم تربیتی
75000 تومان


بسیاری از رشته های علوم انسانی بعلت تاثیر مستقیم در شکل گیری و پرورش جامعه به سمت اهداف والای تربیتی از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند. یکی از این رشته های مهم علوم تربیتی میباشد. هرچه دانش آموختگان این رشته تحصیلی به مدارج بالاتری برسند و کمال گرایی در این رشته را تجربه کنند مطمئنا جامعه تربیتی و پرورشی کامل تری خواهیم داشت. چنانچه بسیاری از کشورهای پیشرفته این هدف را دنبال میکنند و بالاترین اهمیت را برای نظام تربیتی و پرورشی خود قائل هستند. سایت دیجی لود در ادامه معرفی سری  پایان نامه های جدید مقطع ارشد به سراغ رشته مهم و تاثیر گذار علوم تربیتی رفته و در ادامه پایان نامه ای با عنوان تعیین رابطه سبک های تفکر با عملکردهای واقعی و رفتاری مدیران آموزشی مدارس متوسطه  در  61 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) تقدیم مینماید.

 

چکیده پایان نامه تعیین رابطه سبک های تفکر با عملکردهای واقعی و رفتاری مدیران آموزشی مدارس متوسطه :

یکی از موضوعات مهمی که در دهه های گذشته در قلمرو معرفت شناسی علوم انسانی مورد توجه قرار گرفته است سبکهای تفکر می باشد که با توجه به این موضوع می توان رفتارها و نحوی نگرش افراد از جمله مدیران را مورد مسایل گوناگون مورد بحث قرار داد.

اصطلاح سبک از اواسط دهه ١۹۹٠ وارد قلمرو مدیریت آموزشی گردید. (ویتکن، ١۹۹۸) سبک به گونه های مختلفی تعریف شده است ،یکی سبک شیوه ای برای تفکر است و بر خلاف باور سنتی ، سبک مترادف با توانایی نیست ، بلکه شیوه ای برای بکار گیری توانایی فرد است . تمایز بین سبک و توانایی امری دشوار است . توانایی به این امر اشاره دارد که یک فرد چقدر خوب می تواند کاری را انجام دهد ، اما سبک به این مورد می پردازد که فرد دوست دارد کار را چگونه انجام دهد. سبک تفکر یک شخص مجموع عکس العملهای فردی مثل تمایلات ذاتی و شرایط موقعیتی و تجارب رفتاری است ، هر شخص دارای یک شیوه فکر کردن است (هریسون  و برامسون  ،١۹۸٢) . همانطور که توانایی ها برای موفقیت در مدرسه و زندگی پس از مدرسه حائز اهمیت است شناخت سبکهای تفکر نیز مهم است ( استرنبرگ ، ١۹۹٠). گر چه در بین صاحبنظران در خصوص قدرت پیش بینی آزمون های توانایی اتفاق نظر وجود ندارد ولی همگی در این امر مورد متفق القولند که این آزمونها از قدرت پیش بینی لازم بر خوردار نیستند و در صد کمی از تغییر پذیری شغلی افراد را تعیین می کنند ( استرنبرگ ،  ١۹۹٠) . به همین دلیل مطالعه و بررسی سبک های تفکر به عنوان یکی از منابع مهم تغییر پذیری و پیش بینی عملکرد شغلی و تبیین رفتار های فردی در محیط شغلی دارای اهمیت است . تفکر همانند تنفس است ، این امر بدیهی است ( پارلات، ١۹۹۳) . اما این که افراد چگونه فکر می کنند در راهنمایی آنها برای رسیدن به موفقییت شغلی یک امر حیاتی است .

مطالعه و تحقیق در حیطه سبک های تفکر برای مجریان و مدیران مدارس سودمند است . آن ها با آگاهی از سبک های تفکر و تاثیرگذاری ان بر رفتار، فعالیت ها و عملکرد ، بهتر می توانند مسایل و موقعیت هایی را شناسایی کنند و زمینه را برای پیشرفت خود شان و دیگران فراهم نمایند .

در زندگی روزمره به کرات سبک تفکر با تواناییها اشتباه گرفته می شود در نتیجه تفاوتهای فردی ناشی از سبک های تفکر را اشتباها” به تواناییها نسبت داده می شود .برای مثال افرادی که سبک های تفکرشان با انتظارات والدین ،  همکاران یا رئیس شان هماهنگ نیست به دلایل نا بجا ، مورد قضاوت ناصحیح قرار می گیرند . ولی وقتی نیمرخ سبک های تفکر آنان با محیط تناسب داشته باشد ، پیشرفت خوبی خواهند کرد ، در غیر اینصورت متحمل آسیب های زیادی خواهند شد ( استرنبرگ ، ١۹۹٠) .

آنچه در زندگی برای افراد اتفاق می افتد نه تنها به میزان خوب اندیشیدن بلکه به چگونگی تفکر آنها مربوط می شود. شناخت صحیح سبک تفکر خود و دیگران به افراد کمک می کند تا درک بهتری از خویشتن و انسانهای دیگر پیدا کنیم و مانع از سوء تفاهم ها شود .

با توجه به اینکه تنها یک سبک خاص تفکر و جود ندارد ، بلکه شماری از سبک ها وجود دارد .افراد ممکن است توانایی های مشابهی داشته باشند ، اما سبک های تفکرشان متفاوت باشد . جامعه همیشه با توجه به توانایی های یکسان افراد ، یک جور در مورد آنها قضاوت نمی کنند . بلکه افرادی که سبک تفکرشان در موقعیت خاص متناسب با انتظارات جامعه است ، به عنوان کسانی که دارای سطوح بالای توانایی هستند مورد قضاوت قرار می گیرند . علی رغم این واقعیت که آنچه مطرح می شود توانایی نیست ، بلکه انطباق سبک های تفکر آنان با وظایفی است که بر عهده دارند .

غالبا” وظایفی را که به افراد واگذار می شود ، می توان طوری ارائه داد که با سبک تفکر آنان انطباق داشته باشد ، یا اینکه آنها سبک تفکر شان را متناسب با آن و وظایف تعدیل نمایند . اما اگر افراد توانایی لازم در زمینه خاصی را نداشته باشند ، هرگز نمی توانند شانس این را داشته باشند که رویکردشان را تغییر دهند . به یک مدرسه یا دانشکده بروید و نمرات افرادی که مشاغل نا مناسبی را انتخاب کرده اند را بررسی کنید . آنها ممکن است شغلی را که راهنما یا مشاور شغلی بر اساس توانایی و علاقه شان توصییه کرده اند ، انتخاب کرده باشند . اما برخی از آنان احساس می کنند در شغلی که انتخاب کرده اند به بن بست رسیده اند . این احساس غالبا” زمانی در ذهن تجلی می یابد که شغل او تناسبی با نحوه مطلوب استفاده از استعداد هایش را نداشته باشد . کارایی و توسعه هر سازمان تا حد زیادی به کار برد صحیح انسان بستگی دارد . هر قدر که سازمانها بزرگتر می شوند ، بالطبع مشکلات عظیم تر می شود (اسماعیلی ،١۳۸٠).

مطالعه و تحقیق در حیطه سبک های تفکر برای مجریان و مدیران و معلمان مدارس سود مند است . مسئولان با شناخت و آگاهی از سبک های تفکر و تاثیر گذاری آن بر رفتار و فعالیتهای تحصیلی ، به ضرورت اقدامات پشتیبانی کننده لازم در این زمینه واقف می شوند و با ایجاد امکانات مناسب با سبک تفکر هر شخص ، زمینه را برای پیشرفت افراد مهیا می سازند .

از آنجایی که سبک تفکر مدیران در عملکرد مدیریتی آنها یعنی تصمیم گیری ، برنامه ریزی ، سازماندهی ، هماهنگی ، رهبری و کنترل منعکس می شود و تاثیر گذار می باشد ، شناخت هر چه بیشتر سبک های تفکر افراد می تواند در برنامه ریزیهای کوتا مدت و بلند مدت آموزشی موثر واقع شود . بنابر این درک سبک های تفکر به افراد کمک می کند که بهتر دریابند که بعضی فعالیت ها برای آنها مناسب است و برخی دیگر مناسب نیست .

 

اهداف تحقیق

هدف کلی

تعیین رابطه سبک های تفکر با علکردهای واقعی و رفتاری مدیران آموزشی مدارس متوسطه

هدف جزئی

1- تعیین رابطه سبک تفکر قانون گذار با عملکرد مدیران .

2- تعیین رابطه سبک تفکر قضاوت گر با عملکرد مدیران .

3 – تعیین رابطه سبک تفکر اجرایی با عملکرد مدیران.

4- مقایسه سبکهای تفکر زن و مرد .

 

فرضیه‌های تحقیق

فرضیه‌های تحقیق حاضر عبارتنداز :

  • بین سبک تفکر اجرایی با عملکرد مدیران رابطه وجود دارد .
  • بین سبک تفکر قضاوتگر با عملکرد مدیران رابطه وجود دارد.
  • بین سبک تفکر قانون نگر با عملکرد مدیران رابطه وجود دارد.
  • بین انواع سبکهای تفکر با عملکرد مدیران رابطه وجود دارد.
  • بین انواع سبکهای تفکر مدیران مرد و زن تفاوت وجود دارد.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =