پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
اثر جیره های غذایی حاوی سطوح مختلف ویتامین های E  و C بر شاخص های رشد و پارامترهای خونی ماهی فلاورهورن (Cichlosoma sp)  : پایان نامه ارشد مهندسی کشاورزی شیلات
doc
تعداد صفحات : 61
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته کشاورزی - گرایش شیلات
همراه با جداول ، اشکال و نمودار
79000 تومان


کشور عزیزمان ایران با توجه به تنوع اقلیم ، آب و هوای مطبوع و اراضی وسیعی که در اختیار دارد در صورت مدیریت در عرصه کشاورزی میتواند یکی از قطب های بلامنازع کشاورزی دنیا باشد و با پرورش دانش آموختگان خبره در گرایش های مختلف رشته کشاورزی میتوان به این مهم نایل آمد.دیجی لود در ادامه به معرفی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته کشاورزی میپردازد. پایان نامه حاضر با عنوان” اثر جیره های غذایی حاوی سطوح مختلف ویتامین های E و C بر شاخص های رشد و پارامترهای خونی ماهی فلاورهورن (Cichlosoma sp) ” با گرایش  کشاورزی شیلات و با فرمت Word (قابل ویرایش) تقدیم شما دانشجویان عزیز میگردد.

 

 

چکیده اثر جیره های غذایی حاوی سطوح مختلف ویتامین های E و C بر شاخص های رشد و پارامترهای خونی ماهی فلاورهورن (Cichlosoma sp):

این مطالعه برای تعیین تاثیر سطوح مختلف ویتامین E و C روی شاخص­های رشد و پارامترهای خونی در ماهیان فلاورهورن (Cichlosoma sp) انجام شد. 9 جیره غذایی حاوی ترکیبی از مقادیر 0، 100 و 1000 میلی­گرم بر کیلو­گرم غذا از ویتامین E  و 0، 100 و 1000 میلی­گرم بر کیلو­گرم غذا از ویتامین C در سه تکرار و به مدت 8 هفته در نظر گرفته شد. وزن اولیه بچه ماهیان  6/3 ±15 گرم بود. ماهیان هر دو هفته یکبار بیومتری ­شدند و در پایان آزمایش شاخص­های رشد ) افزایش وزن بدن، درصد افزایش وزن بدن،‌ ضریب رشد ویژه(SGR)،‌ فاکتور وضعیت، کارایی غذا و ضریب تبدیل غذایی( و تغییرات بیوشیمیایی و هماتولوژیکی (گلوکز، پروتئین کل، هماتوکریت، هموگلوبین، لکوسیت کل، گلبول قرمز، لنفوسیت، مونوسیت، هتروفیل و ائوزینوفیل) مورد ارزیابی قرار گرفت. داده ­ها توسط آنالیز واریانس یکطرفه با هم مقایسه شدند.

نتایج نشان داد که افزودن دوزهای مختلف ویتامین E و C در جیره­های غذایی ماهیان تغییر معنی­داری را در فاکتورهای رشد به جز فاکتور وضعیت تیمارها ایجاد نمود

بهترین نتایج از نظر مقایسه وزن نهایی و طول نهایی، افزایش وزن، ضریب تبدیل غذایی، ضریب رشد ویژه و ضریب کارایی غذا متعلق به تیمار 1 (جیره حاوی 1000میلی­گرم ویتامین  E و1000 میلی­گرم ویتامین C) بود. نتایج پارامترهای خونی نشان داد که سطح ویتامین E و C جیره غذایی اثر معنی­داری روی میزان شاخص­های خونی داشته است

 

 

 ماهیان زینتی

امروزه آبزيان زينتي به گونه ­هايي از انواع آبزيان كه ارزشمند بوده و داراي ارزش و عيار زينتي باشند اطلاق مي­گردند و تنها ماهي­ها را در بر­نمي­گيرند. بنابراين تجارت آبزيان زينتي آب شيرين به تكثير و توليد وتجارت ماهي­هاي آب شيرين و ساير آبزيان آب شيرين مانند: ميگو، خرچنگ، قورباغه، لاك پشت، گياهان آبزي و… گفته مي شود. بر همين اساس آبزيان زينتي دريايي آب شور نيز به انواع ماهي­هاي زينتي دريايي و ساير آبزيان دريايي مانند: ميگوها، خرچنگ­ها، نرمتنان، صدف­ها، ستاره­هاي دريايي، خيار دريايي، توتياها، شقايق­هاي دريايي، مرجان­ها  و…حتي غذاي زنده مورد مصرف انواع اين آبزيان نظير آرتميا، كوپه پودا، كرم­ها و جلبك­ها را در بر­مي­گيرد و همه آن­ها  جزء تجارت ماهيان زينتي دسته بندي مي گردند.یکی از بیشترین جذابیت­ها در مخلوقات آبزی رنگ­های درخشان آن­ها  است. که منابع این رنگ­ها از محیط طبیعی آن­ها  به دست می­آید (امیدیو[1] و همکاران 2002).

در کسب و کار ماهی زینتی، توانایی پاسخگویی به نیازهای مشتریان برای تولید ماهی های با کیفیت بالا است که همیشه عامل حیاتی است (چوان لیم[2] و همکاران، 2003).

در صنعت پرورش ماهی، تغذیه مهم­ترین عامل تعیین کننده در رشد و بقا آبزیان است و تهیه غذا یکی از مهم­ترین ارکان در تولید ماهیان زینتی به شمار می­رود. هزینه غذا به طور معمول 60 درصد کل هزینه لازم برای یک مجموعه تولید ماهیان زینتی را تشکیل می­دهد. بنابراین غذاهای مصنوعی

 

فرضیه‌ها

فرضیه‌های این تحقیق عبارتند از:

1- مکمل­های ویتامینی E و C در جیره­های غذایی باعث بهبود فاکتور­های رشد در ماهی فلاورهورن می­شود.

2- مکمل­های ویتامینی E و C در جیره­های غذایی باعث بهبود فاکتور­های خونی در ماهی فلاورهورن می­شود.

 

اهداف

هدف از انجام این تحقیق:

  • تعیین دوز مناسب ویتامین C و E برای بهبود فاکتور­های خونی و رشد ماهی فلاورهورن.

 

 نتیجه‌گیری کلی

در مجموع وجود دوزهای مناسب ویتامین C وE باعث افزایش رشد و بهبود فاکتورهای خونی و در نتیجه بهبود کارایی سیستم ایمنی در ماهی فلاورهورن می­شود. با دانستن دوز مناسب این ویتامین­ها برای هر ماهی می­توان به موفقیت بیشتری در امر پرورش دست یافت. در مطالعه حاضر بیشترین میزان شاخص­های رشد مربوط به تیمار 1 و بیشترین فاکتورهای خونی مربوط به تیمار 5 بود. با توجه به این نتیجه می­توان بهترین دوز ویتامین C وE برای رشد بهتر ماهی فلاورهورن را به ترتیب 1000 و 1000 میلی­گرم بر کیلوگرم و بهترین دوز برای حصول فاکتورهای خونی بهتر به ترتیب 1000 و100 میلی­گرم بر کیلوگرم دانست.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =