پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تبیین نحوه ایجاد گرایش به خرید و نیز فروش هیجانات ، احساسات و بالاخص شرایط احساسی مثبت به مصرف کنندگان
doc
تعداد صفحات : 232
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته مدیریت بازرگانی - گرایش بازاریابی
99000 تومان


پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه دیجی لود معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته مدیریت بازرگانی  و با عنوان تبیین نحوه ایجاد گرایش به خرید و نیز فروش هیجانات ، احساسات و بالاخص شرایط احساسی مثبت به مصرف کنندگان    در 231 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.

 

چکیده پایان نامه تبیین نحوه ایجاد گرایش به خرید و نیز فروش هیجانات ، احساسات و بالاخص شرایط احساسی مثبت به مصرف کنندگان

بازاریابی در قرن بیستم بیشتر مبتنی بر پیام بود اما مصرف‌کنندگان قرن بیست و یکم بیشتر تصمیمات هیجانی می‌گیرند از این رو تبلیغاتی در این عصر با موفقیت روبرو خواهد شد که متکی بر هیجان و احساسات انسانی باشد و موجب برانگیختن آن شود، به همین خاطر در دنیای امروز جایگاه‌یابی هیجانی حوزه‌ی جدیدی را برای تمایز محصولات ارائه می‌دهد؛ در حالی که ویژگی‌های محصول برای کالاهایی «با درگیری ذهنی بالا» مهم هستند، انتقال هیجانی نیز برای تمایز کالاهایی «با درگیری ذهنی پایین» ضروری است. مسئله و هدف اصلی پژوهش در زمینه تبلیغات هیجانی و تأثیری که بر گرایش به خرید محصولات مصرفی با درگیری ذهنی پایین چه به صورت مستقیم و چه به واسطه یادآوری می گذارد، می باشد. این پژوهش به روش توصیفی- پیمایشی انجام شده، بانوان جوان (15تا 18 ساله) در شهر زنجان جامعه آماری این پژوهش بودند که تعداد 370 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای به عنوان نمونه از سطح دبیرستان های دخترانه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده که میزان پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ  0.94 برآورد شده و برای تعیین روایی از روایی ظاهری استفاده شد. برای توصیف و تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل مسیر به وسیله نرم افزازLisrel  و همچنین از نرم افزارSpss استفاده شده است. نتایج تجزیه و تحلیل نشان می دهد که تبلیغات هیجانی در گرایش به خرید محصولات مصرفی با درگیری ذهنی پایین تأثیر گذار بوده و در این راستا مولفه تمایل بیشترین تاثیرگذاری را داشته و سپس به ترتیب ترجیح و مجاب شدن در این تاثیرگذاری نقش دارند، ولی یادآوری تبلیغات هیجانی در گرایش به خرید محصولات مصرفی با درگیری ذهنی پایین تأثیر گذار نمی باشد.

کلید واژه­ ها: تبلیغات هیجانی ، یادآوری، گرایش به خرید ، محصولات مصرفی، درگیری ذهنی

 

ضرورت و اهمیت پژوهش نحوه ایجاد گرایش به خرید

مطرح شدن بحثهایی مانند هوش هیجانی، تبلیغات هیجانی و برندینگ عاطفی حاصل عصیان انسان در برابر مدرنیسم تحمیل شده از سوی خود وی می‌باشد چراکه بعدها نتیجه گرفته شد که بایستی به عامل انسانی توجه بیشتری مبذول داشت وپژوهش های افرادی همچون التون مایو انسان را به تفکر پست مدرن رساند، پست مدرن که به زبان ساده به مفهوم بازگشت به خویشتن انسانی است گذشتن از منطق و توجه نمودن به عاطفه و احساسات را مدنظر دارد(هیل،2010: 288). اگرچه در گذشته بیشتر محصولات تنها دو حس مصرف کننده یعنی بینایی و شنوایی را مورد آزمون قرار می‌دادند اما نوآوری در محصولات جدید تولیدکنندگان را به شتاب واداشت تا از دیگر ظرفیت‌های مشتری به درستی استفاده کنند، با گذشت زمان مشخص شد انسان مدرن به دنبال بهره‌گیری از تمام حواس خود است و تلاش می‌کند شیوه ارزیابی‌اش را به کلی تغییر دهد و ارزش هر محصول را با تمام وجودش حس کند. مارتین لیندستروم از طلیعه‌داران برندسازی حسی است وتئوری لیندستروم را ارائه می دهد که یک تئوری بسیار ساده است : برندهایی که چند حس مخاطب را درگیر کنند موفق‌تر از برندهایی خواهند بود که تنها روی یک یا دو حس تمرکز دارند(همان منبع : 289)؛ این احساس را می‌توان در تبلیغات محصول لحاظ کرد، برای مثال خطوط هوایی سنگاپور از پیشتازان استفاده از روش‌های برندسازی حسی است است، آنها عطری منحصر به خود را دارند که توسط خدمه‌ی پرواز مورد استفاده قرار می گیرد و می‌توان آن را در فضای هواپیما و میان حوله‌ها استشمام کرد. لیندستروم در مطالعات خود متوجه شد که تنها ۳ درصد از ۱۰۰۰ شرکت منتخب فورچون از عنصر بو برای بازاریابی برند خود بهره برده‌اند، به‌رغم آنکه ادعا می‌شود که ۷۵ درصد از احساسات و هیجانات ما در اثر چیزهایی که بو می‌کنیم به‌ وجود می‌آید، در عوض غولهای خودروسازی دراین میدان خوش درخشیده‌اند مثلا با توجه به اینکه امروزه اکثر ملحقات و قطعات خودرو مصنوعی است و دیگر خبری از چرم طبیعی، روکش و قطعات چوبی در اتاق خودروها نیست اما کمپانی رولز رویس بوی کلاسیک چرم و چوب‌ خودروهای نیم قرن پیش مثل ابر نقره ای را به محصولات جدید خود افزوده است تا تجربه‌ای بی‌بدیل را در مشتریانش بوجود آورد(هولتن و همکاران،2010: 65). در همين جاست كه جادوي تبليغات به كار مي آيد و نظر و انديشه ی مخاطب را تعديل وكنترل مي كند و گاه تغيير ميدهد به نحوی که با برانگيختن هيجان، بربافت منطقي ذهن اثر مي گذارد و با ايجاد اختلال در آن، شخص بدون آنكه متوجه باشد، در درستي يا نادرستي يك چيز، تصميم هيجاني مي گيرد و مطابق با آن عمل مي كند و اين همان چيزي است كه جادوگر تبليغات خواسته است (کاظمی،1390: 263). کسانی که با بازاریابی آشنایی دارند می دانند که اندازه گیری افزایش مستقیم فروش و سودآوری حاصل از اجرای یک تبلیغ اگر امکان پذیر باشد بسیار پیچیده است که این مساله ناشی از وجود متغیرهای غیرقابل کنترل از قبیل اقدامات رقابتی رقبا ونظایر آن می باشد، بنابراین در راستای دستیابی به میزان اثربخشی تبلیغ انجام شده می توان میزان یادآوری آن را توسط فردی که در معرض تبلیغ قرار گرفته است بررسی نمود. یکی از ویژگی های ضروری برای یک تبلیغ تجاری آن است که بتواند حافظه بیشتری از محصول یا برند برای مخاطب ایجاد نماید که استفاده از برخی از محرک ها در تهیه آگهی بازرگانی امکان یادآوری آن را افزایش می دهد زیرا موجب جذابیت بیشتر آگهی برای مخاطب شده و بعلاوه شرایط روحی و خلقی مناسبی را برای انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت ایجاد می کند (فرجی نیا،1386: 106).

بنابراین اهمیت بکارگیری تکنیک هایی از جمله استفاده از اشخاص نامدار و مجریان، شخصیت های فانتزی، کودکان، عروسکها، موسیقی، داستان، تصویر پردازی قابل ملاحظه، طراحی های خلاقانه و سایرجاذبه های احساسی و هیجانی در تبلیغات تا بدانجاست که حداقل بتواند میزان یادآوری مخاطب را افزایش داده و نهایتا منجربه بروز رفتار خرید توسط مصرف کننده گردد؛ همچنین توجه به اینکه محصول مدنظرِ مصرف کننده جزء کدام دسته و طبقه از محصولات می باشد حائز اهمیت است، تا بر اساس طبقه محصول به میزان درگیری ذهنی مصرف کننده پی برده و ارتباط آن را با نوع تکنیک تبلیغاتی (تاکید بر تکنیک هیجانی و احساسی ) مورد بررسی قرار دهیم. یعنی ضرورت و اهمیت توجه ما به تبلیغات هیجانی ازۥبعد ایجاد تمایل و ترجیح درمصرف کننده و بعد مجاب کردن او به موضوع تبلیغ، پس از آگاهی و دانش وی است که از طریق ایجاد ماندگاری در ذهن مخاطب و به عبارتی یادآوری در موقع نیاز منجربه خرید توسط مصرف کننده و تکرار خرید وی گردد و به سوددهی پایا بینجامد.

 

 

روش پژوهش

هدف از انتخاب روش پژوهش آن است که محقق مشخص نماید چه شیوه و روشی را اتخاذ نماید تا او را هر چه دقیق تر، آسان تر، سریع تر و ارزان تر در دستیابی به پاسخ یا پاسخ هایی برای پرسش یا پرسش های پژوهش مورد نظر کمک کند (نادری و سیف نراقی ،1388 :31)؛ این پژوهش از نظر دسته بندی تحقیقات بر اساس هدف، یک پژوهش کاربردی بوده، وازنظردسته بندی براساس روش، یک تحقیق توصیفی – پیمایشی می باشد.

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 4 =