پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
طراحی برنامه ريزی استراتژيک درتوسعه پايداربيمارستان امام رضا(ع) : پایان نامه ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تحول
doc
تعداد صفحات : 135
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته مدیریت بازرگانی -گرایش تحول
همراه با جداول ، اشکال و نمودار
79000 تومان


پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه دیجی لود معرفی میگردد از سری  پایان نامه های جدید رشته مدیریت بازرگانی و با عنوان طراحی برنامه ريزی استراتژيک در توسعه پايدار بيمارستان امام رضا(ع)  در 134 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.

 

چکیده پایان نامه طراحی برنامه ريزی استراتژيک در توسعه پايدار بيمارستان امام رضا(ع) :

با توجه به پويايی وتحولات شديد عصرکنونی هرسازمان برای رويارويی بااين تغييرات ناچاربه برنامه ريزی استراتژيک می باشد، با عنايت به اهميت موضوع هدف اصلي اين پژوهش بررسي طراحی برنامه­ ريزي استراتژيک در “توسعه پايدار” بيمارستان امام رضا(ع)در پنج مولفه تفکر استراتژيک، بازانديشي، بازسازي ساختارها، بازآفريني و قوت­ها، ضعف­ها، فرصت­ها وتهديدها(SWOT) از ديدگاه کارکنان بوده است. پژوهش حاضر از نوع کاربردي و براي اجراي آن از روش توصيفي – پيمايشي استفاده شده است.

جامعه آماري اين پژوهش را 1110 نفر تشکيل دادند حجم نمونه با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران 285نفر برآورد گرديدکه بااستفاده از روش نمونه ­گيري تصادفی ساده انتخاب شده­ اند.به منظورگردآوري داده ­ها ازپرسش­ نامه استفاده شده که روايي آن­هاازطريق نظرات استادان راهنما و مشاور و کارشناسان وپايايي آن ازطريق ضريب آلفاي کرونباخ محاسبه گرديده است. تجزيه و تحليل داده­ هاي پرسشنامه دردوسطح آمارتوصيفي واستنباطي بااستفاده از نرم ­افزار spss انجام پذيرفته است. دربخش آمارتوصيفي مشخصه‌هاي آماري مانندفراواني،درصد ميانگين و انحراف معيارودربخش آماراستنباطي آزمون‌هايt تک متغييره،t زوجي، آزمون تحليل واريانس چند­راهه استفاده شد.

يافته­ هاي پژوهش نشان دادکه ازديدکارکنان بيمارستان امام رضا(ع) طراحی برنامه­ ريزي استراتژيک درتوسعه پايداربيمارستان امام رضا(ع) در وضعيت موجود پايين ترازحد متوسط ودر وضعيت مطلوب بالاترازحدمتوسط و درنهايت باشناخت ازوضعيت موجود و مطلوب ازديدگاه کارکنان وبامشورت باکارشناسان داخلی واستفاده ازنظريات افرادخارج ازسازمان که بابيمارستان آشنايی کافی داشته اندالگوی برنامه ای استراتژيک که مورداتفاق کارشناسان ومديران مرکزباشدجهت حرکت ازوضع موجودبه مطلوب وپوشش اين فاصله طرح گرديد. The abstract is typically a ssummhe contents of

کليد واژه ها: توسعه پايدار، برنامه ريزی استراتژيک  ،تفکراستراتژيک،بازانديشی،بازسازی ساختارها،بازآفرينی وقوتها،ضعف ها،فرصت هاوتهديدها(swot)

 

ضرورت انجام تحقيق

در حوزه توسعه پايدار به دليل همپوشي ابعاد متفاوت حيات طبيعي، انساني و اقتصادي اتخاذ روش تحليل سيستمي و همه جانبه بر مبناي راهبردهاي توسعه پايدار، در شناخت بهتر عناصر، رفتار و عملکرد اجزاء سيستم و همچنين نحوه تعامل آن با محيط پيرامون گريز ناپذير است(رکن‌الدين افتخاري و همکاران، 1389). به علاوه براي پي‌ريزي اصول توسعه پايدار مبنا قرار دادن ديدگاه راهبردي به عنوان قلب تپنده در قالب فرايند برنامه‌ريزي براي نيل به جامعه آرماني انساني، که توان بالايي از سازگاري و انطباق با محيط به جهت درک و آگاهي از اهميت استراتژيک آن در فرايند توسعه دارند، ضروري مي‌باشد(نصيرپور، 1385: 11).

با توجه به سرعت تغييرات محيطي در جامعه کنوني نياز به برنامه‌ها و سياست‌هاي که با شرايط معاصر تناسب داشته باشدضروري است(عارفي، 1384: 30). آنچه که سال‌ها کمبود آن در حوزه برنامه‌ريزي و مديريت احساس مي‌شود فقدان برنامه ­ريزي‌هاي شفاف، دقيق، قابل اندازه‌گيري و ارزيابي براي آينده است. اگر مقصدي را که در آينده بايد به سوي آن حرکت کنيم، تمامي ابعاد و ويژگيهايش را بازشناسيم و مختصات نقطه شروع خود را به درستي بازيابيم مي‌توان با ره توشه امروزي و شناسايي همه موانع، ضعف‌ها، مسير راه يابي به مقصدها را با گام‌هاي اصولي و منطقي‌تر تدوين کرد، ولي اگر ندانيم مقصد آمال ما کجاست و خرد جمعي به تفاهم و اجماع در اين زمينه‌ها راه نيافته باشد بايد مطمئن باشيم که جامعه‌اي تنيده، يا روزمرگي خواهيم داشت که در انبوهي از چه بايد کردها گرفتار و اسير خواهد شد(سبحاني، 1385).

با توجه به ضرورت تحول در برنامه‌ريزي  آگاهي و آشنايي هر چه بيشتر برنامه­ ريزان و مديران سازمانهابا مفاهيم اساسي، نگرشها و رويکردهاي جديد در اين حوزه براي دستيابي به اهداف مورد نظر، پاسخ‌گويي به مشکلات موجود و استقرار يک نظام کارآمد ضروري به نظر مي‌رسد. مهم‌ترين زمينه‌هاي دانش و آگاهي براي برنامه­ ريزي، تشخيص قوت‌ها، ضعف‌ها، تهديدها و فرصت‌هايي است که بر برنامه‌ريزي تأثير دارد: دانش و آگاهي مديران و برنامه‌ريزان نسبت به تکنيک‌هاي نياز سنجي، تعريف آرمان‌هاي مشترک براي سازمان و رويکردهاي نوين طراحي، اجرا، نظارت و ارزيابي برنامه‌ها امکان تحقق  مدیریت و برنامه ريزی استراتژيک را در سازمان فراهم مي‌کند.

برنامه ريزی استراتژيک  به عنوان فرايندي که در آن از طريق هدايت مخاطبان، ذينفعان و مدعيان سازمان، آينده سازمان را ترسيم وخط مشي‌هاي ضروري را براي عملياتي کردن برنامه‌ها مهيا مي‌سازد. مشخصه‌هاي برنامه‌ريزي راهبردي عبارتند از:

1- خود ارزيابي سازماني

2- برخورد مقتضي در مواجه با انتخابهاي مشکل و حساس و تنظيم اولويتها(فيتز روي و هالبرت، 2005: 6).

بنابراين مي‌توان گفت بزرگترين نفع برنامه ريزی استراتژيک آن است که کمک مي‌کند با بهره‌گيري از روشهاي منظم‌تر، معقول‌تر، و منطقي‌تر، نيازهاي واقعي  مديران و کارکنان انتخاب گردد و بدين گونه بهترين متدولوژي‌هاي را برگزيند. نفع ديگر آن است که مديران و کارکنان از طريق شرکت در اين فرايند خود را متعهد به تعالي سازمان خواهند دانست(هداوند، 1384: 12).

اگر چه در سالهاي گذشته تحقيقاتي در رابطه با برنامه ­ريزي استراتژيک در صنايع و شرکتها انجام گرفته و ديدگاهاي مختلفي ارائه شده است. اما لازم به ذکر است که در زمينه طراحی برنامه ريزی استراتژيک در توسعه پايدار بيمارستانهاکه يکي از حساس­ترين و مهم­ترين نهادهاي تروِيج سلامت است پژوهشي صورت نگرفته است. لذا با توجه به اهميت اين مبحث در اين پژوهش تلاش گرديد که برنامه ­ريزي استراتژيک در بيمارستان امام رضاع)کرمانشاه بررسي گردد.


 

فهرست مطالب پایان نامه طراحی برنامه ريزی استراتژيک درتوسعه پايداربيمارستان امام رضا(ع) :

بسم الله الرحمن الرحيم…..الف

صفحه عنوان به زبان فارسی………….ب

صورتجلسه دفاع…………….ج

سپاسگزاری…………..د

تقديم……………..ه

چکيده……………….1

فصل اول‌: کليات …………………2

مقدمه     ………3

1-1 طرح موضوع وبيان مساله          …….. 4

1-2 ضرورت انجام تحقيق    ………7

1-3 اهداف­ پژوهش ………9

1-4 سوالهاي تحقيق            ………9

1-5 تعاريف واژه ­ها ……..10

1-5-1 تعاريف نظري………….10

1-5-2 تعاريف عملياتي……….12

فصل دوم: ادبيات و مستندات……….13

مقدمه…  …….14

2-1 توسعه پايدار   …….14

2-1-1 تعريف پايداري        …….16

2- 1-2 توسعه پايدار           ……18

2-1-3 اصول توسعه پايدار   ……19

2-2 نظام بهداشت درمان وبيمارستان امام رضا(ع)…….22

2-3برنامه ريزي استراتژيک ……24

2-3-1 استراتژي   ……24

2-3-2 برنامه­ ريزي استراتژيک          ……28

2-4 مولفه ­هاي پژوهش         ……37

2-4-1 تفکر استراتژيک      ..37

2-4-2بازانديشي    ..42

2-4-3 بازسازي ساختارها    ..44

2-4-4 بازآفريني   ..46

2-4-4-1 اجرا      ..46

2-4-4-2 نظارت   ..46

2-4-4-3 ارزيابي  ..47

2-4-4-4 بازخورد ..47

2-4-5  قوت­ها، ضعف­ها، فرصت­ها، تهديدها(SWOT)     ..47

2-4-5-1 استراتژيSO        ..49

2-4-5-2 استراتژي WO     ..49

2-4-5-3 استراتژي ST       ..50

2-4-5-4 استراتژي WT      ..50

2-5پژوهشهاي انجام شده      ..52

2- 5-1 پژوهشهاي داخلي     ..52

2-5-2 پژوهشهاي خارجي    ..54

2-6 خلاصه فصل 56

فصل سوم: روش­هاي اجرای تحقيق  58

مقدمه     ..59

3-1 روش تحقيق   ..59

3-2 جامعه آماري  ..60

3-3 نمونه و برآورد حجم نمونه          ..60

3-4 روش نمونه گيري        ..61

3-5 ابزار اندازه ­گيري          ..61

3-5-1 پرسشنامه   ..61

3-6 تعيين روايي و پايايي ابزار اندازه ­گيري        ..63

3-6-1 پايايي پرسشنامه       ..63

3-6-2 روايي پرسشنامه       ..63

3-7 شيوه جمع ­آوري داده ­ها    ..64

3-8 روش­هاي تجزيه و تحليل آماري    ..65

فصل چهارم:تجزيه تحليل وبيان نتايج حاصل ازتحقيق………66

مقدمه     .67

4-1 تشريح يافته ­هاي توصيفي مورد مطالعه        .67

4-2 داده ­هاي توصيفي سوالات پرسشنامه           .70

4-3 يافته ­هاي استنباطي تحقيق           .82

4-3-1 يافته ­هاي استنباطي حاصل از پرسشنامه   .82

فصل پنجم:بحث ونتيجه گيری………………90

مقدمه…………..91

5-1 تحليل يافته ­هاي پژوهش………….91

5-2 ارائه مدل…………95

5-3 پيشنهادهاي کاربردي…………….108

5-4 محدوديت­هاي تحقيق……….110

5-5 پيشنهادهايي براي تحقيقات بعدي……110

پرسشنامه…………….111

منابع و مآخذ……………….113

چکيده(انگليسی)………..I

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − نه =