پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
اثر لذت جوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی : پایان نامه ارشد مدیریت بازرگانی
doc
تعداد صفحات : 175
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته مدیریت بازرگانی - گرایش بازاریابی
همراه با جداول ، اشکال و نمودار
99000 تومان


پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه دیجی لود معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته مدیریت بازرگانی  و با عنوان اثر لذت جوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی   در 175 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.

 

چکیده پایان نامه اثر لذت جوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی :

خريد آني بر آن دسته خريدهايي تأكيد دارد كه مرزهاي منطقي و متداول فرآيند خريد را درهم مي­شكند و بدون ارزيابي جايگزين­هاي متعدد، پس از تأثيرپذيري فرد از نوعي محرك دروني يا بيروني و در مدت زماني بسيار كوتاه، رخ مي­دهد. توجه به عوامل تأثيرگذار بر خرید آنی آنلاین ، به ويژه در فضاي مجازي، مورد توجه محققان حوزه مديريت، اقتصاد، رفتار مصرف­ كننده و بسياري ديگر قرار گرفته است. هدف اين پژوهش شناسايي و بررسي تأثیر انگیزه لذت­ جوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی است. روش تحقیق، پيمايشي و از نوع كاربردي و توصيفي است. جامعه آماری این پژوهش شهروندان بالای 18 سال شهر یزد بوده که بر اساس محاسبات، حجم نمونه 212 عدد برآورده شد که به همین تعداد پرسشنامه از بين شهروندان شهر یزد به صورت تصادفي جمع ­آوري شد. برای بررسی پایایی سنجه­ ها، از  آلفای کرونباخ استفاده شد. با استفاده از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف مشخص شد که تعدادی از متغیرهای تحقیق نرمال نیستند؛ لذا از نرم افزار Smart-PLS برای تجزیه و تحلیل داده­ ها استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که انگیزه لذت­ جوئی بر آنی­گرایی و وبگردی لذت­ جویانه تأثیر مثبت و معناداری دارد درحالی که تأثیر این متغیر بر وبگردی منفعت­ گرایانه معنادار نیست و همچنین آنی­ گرایی، وبگردی لذت­ جویانه، محتوا و طرح فروشگاه اینترنتی بر خرید آنی آنلاین تأثیر مثبت و معنادار؛ و وبگردی منفعت­ گرایانه بر خرید آنی آنلاین تأثیر منفی و معناداری دارد. علاوه بر آن تأثیر پیمایش فروشگاه اینترنتی بر خرید آنی آنلاین مورد پذیرش قرار نگرفت.

 کلمات کلیدی: خرید آنی آنلاین ، لذت­ جوئی، وبگردی، محیط فروشگاه

 

اهمیت و ضرورت تحقیق

ادامه حیات و موفقیت کسب و کارهای آنلاین به جذب و حفظ مشتریان بستگی دارد. به همین دلیل پژوهش در زمینه رفتار آنلاین مصرف ­کننده و شناخت و بررسی انگیزه ­های خرید آنلاین به عنوان یکی از عوامل تأثیر گذار بر رفتار مصرف­کننده و بررسی میزان اهمیت و تأثیر عوامل انگیزشی بر فرآیند خرید آنلاین حائز اهمیت است. از این رو، امروزه تحقیقات و پژوهش­ها در موضوع پذیرش خرید آنلاین از جانب مصرف­ کننده مورد توجه قرار گرفته است. از آنجا که پیدایش فروشگاه های اینترنتی به چند سال اخیر باز می­گردد، به همین دلیل می­توان گفت که در خیلی از کشورها از جمله کشور ما خرید اینترنتی یک پدیده نسبتاً جدید است  و مراحل اولیه رشد خود را طی می­کند و همچنین فروشگاه­ های اینترنتی کشور ما توجه کمی به به عوامل مؤثر بر خرید آنی آنلاین دارند. به همین خاطر خلأهای تحقیقاتی در این زمینه به روشنی مشهود است و باید تحقیقات و پژوهش­های گسترده ­ای در مورد عوامل مؤثر بر خرید آنی آنلاین صورت گیرد. حتی پژوهش­هایی که در کشورهای دیگر و کشور ما انجام شده است به بررسی عوامل مؤثر بر خرید اینترنتی و خرید آنی در فروشگاه­های سنتی پرداخته ­اند، از این رو، انجام پژوهش­هایی در مورد خرید آنی آنلاین ضروری به نظر می­رسد. گذشته از این به علت وجود تفاوت­های ملیتی، اجتماعی، فرهنگی و… میان افراد جوامع مختلف، تعمیم یافته­ های پژوهش­های خارجی به زمینه های داخل کشور با شک و تردید همراه است. علاوه بر این، بیشتر مطالعاتی که تا­کنون در باب انگیزه ­های خرید آنلاین صورت گرفته، بر انگیزه ­های منفعت­ گرایانه متمرکز بوده در حالی که در زمینه خرید آنی انگیزه لذت جوئی مورد توجه است. لذا این تداخل آنی و آنلاین منجر به چالشی در موضوع پژوهش شده است. با توجه به مطالب مذکور انجام تحقیق و پژوهش در مورد تأثیر انگیزه لذت­جویانه و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی از هر دو بعد نظری و عملی مفید و ضرور به نظر می­رسد.

پژوهش درباره رفتار خريد آنی فوايد كاربردي بسياري دارد. با آشكار ساختن اهميت نسبي عوامل مؤثر بر رفتار خريد آنی، مي­توان استراتژي­هاي بازاريابي اثربخشي پيشنهاد داد تا حجم خريدهاي آنی يك فروشگاه افزايش يابد و یا از ديگر سو­، مي­توان به مصرف­كنندگان كمك كرد تا رفتار خريد آنی خود را كنترل نمايند (فلوه و مادلبرگر، 2013: 428). از نظر پژوهشگر این پژوهش، با بررسی و الویت بندی عوامل مؤثر بر رفتار خرید آنلاین مشتریان توسط شرکت­ها و فروشگاه ­های اینترنتی، آنها می­توانند به اطلاعاتی دست یابند مبنی بر اینکه چه عواملی برروی رفتار خرید آنی مشتری تأثیر می­گذارد و همچنین می­توانند با برنامه­ ریزی و تمرکز روی این عوامل، موانع موجود از نظر  مصرف­ کنننده را برطرف نموده و شرایطی ایجاد کنند تا آنها با رغبت بیشتری به خرید اینترنتی روی آورند.

 

مقدمه

با آغاز عصر اینترنت و گسترش تجارت الکترونیک، توجهات کسب وکار به سمت خرید آنلاین تغییر کرده و تحقیقات درباره عواملی که باعث افزایش خرید بصورت آنلاین می­گردد، شروع شده است. برای کسب سهم بیشتر بازار و فروش بیشتر در شرایط رقابتی امروز، باید از تمامی فاکتور­های فروش استفاده نمود و به بقا رو رشد کسب و کار کمک کرد. تجارت الکترونیک یکی از ویژگی­هاي اساسی در عصر اینترنت شده است. طبق اطلاعات مرکز سیاست­گذاري ارتباطی یو سی ال اي (2001)، فروش آنلاین سومین فعالیت عمده و مورد استفاده بر روي اینترنت بعد ازاستفاده از ایمیل، چت و گردش در وب شده است. این فعالیت حتی از جستجوي اخبار و اطلاعات سرگرم کننده که دو فعالیت معمول کاربران اینترنت است نیز پیشی گرفته است. 9/48 درصد از کاربران اینترنت خرید اینترنتی داشته­اند، سه چهارم آنها هر ساله 1 تا 10 خرید انجام می­دهند. در مقابل خریداران حرفه­اي که سالانه به طورمیانگین 20 خرید انجام می­دهند، کاربران تازه­کار به طور سالیانه چهار خرید انجام می­دهند (لوز و بلمن، 1999: 19).

محیط خرید اینترنتی به مشتریان و خریداران کمک می­کند تا با فراهم کردن انتخاب گسترده، ارزیابی اطلاعات، دقت و مقایسه کالاها زمان کمتري را صرف تصمیم­گیري کنند. اینترنت اطلاعات مقایسه­اي و ارزیابی شد­ه­اي را فراهم می­کند و ممکن است هزینه جستجوي اطلاعات و تلاش براي تصمیم خرید را کاهش دهد. اگرچه مشتریان اینترنتی عمدتاً در تعامل با سیستم­ هاي کامپیوتري هستند و نمی­توانند به طور فیزیکی کالاي واقعی را لمس و احساس کنند ولی آنها با استفاده از اطلاعات فراهم شده به وسیله فروشگاه­ هاي اینترنتی می­توانند به شکل الکترونیک تصمیم­ گیري کنند. شرکت­هایی که براي رشد خرده فروشی آنلاین برنامه ­ریزي می­کنند، نیاز دارند تا تخمین­هاي قابل اتکایی از رشد فروش آنلاین داشته باشند. در مورد رفتار خرید مصرف کنندگان اطلاعاتی نیاز است تا به شرکت­ها در تعریف راهبردهاي خرده فروشی آنلاین جهت طراحی وب سایت، تبلیغات آنلاین، بخش بندي بازار، تنوع محصول، موجودي انبار و توزیع کمک کند. پیش ­بینی ­هاي قابل اتکا باید بر اساس رفتار مصرف­کنندگان آنلاین باشد یا اینکه از نیات مشتریان بالقوه نظرسنجی شود یا حتی از خبرگان بازاریابی الکترونیک سؤال گردد (لوز و بلمن،1999: 20).

خرید آنی بخش مهمی از حجم معاملات خرده فروشی را پوشش می­دهد. برای مثال در تحقیقی از 1047 مصرف ­کننده ­ی انگلیسی، 76 درصد خریدهای خواروبار خود را از طریق آنی انجام دادند، 57 درصد هم محصولات با قیمت متوسط مثل مد را از طریق آنی انجام دادند؛ و28 درصد برای خرید محصولات گران ­قیمت مثل وسایل الکترونیکی و مبلمان را انجام دادند.  همینطور در ایالت متحده امریکا نیز تحقیقات مشابهی انجام گرفته است. یک تحقیق از 2273 مصرف­ کننده نشان داد که 67 درصد از بزرگسالان امریکایی در ماه گذشته محصولاتی را بطور آنی خریداری کرده ­اند و80 درصد از پاسخ ­دهندگان خرید آنی را در سال گذشته انجام داده ­اند، دو سوم از آنها بیان کردند که از خریدهای آنی خود پشیمان شده ­اند (فلوه و مادلبرگر،2013 :429).

با رشد خرید آنلاین درک عمیقی از خرید آنی از طریق اینترنت به طور ضروری شروع شد. در سال 2011 بخش خرده فروشی آنلاین درآمد 2/530 میلیارد دلار در سرتاسر جهان به دست آورد. این امر نشان­دهنده افزایش 4/15 درصدی در دوره 2007 تا 2011 می­باشد. در ایلات متحده آمریکا، خرده­فروشی آنلاین به حجم معاملات 2/176 میلیارد در2010رسید. بر طبق تحقیقات پیش­بینی ­کننده در سالهای آتی 10درصد نرخ رشد سالانه مورد انتظار است. بدین معنی که پیش بینی ­شده حجم معاملات خرده فروشی آنلاین در 2015 به 280 میلیارد برسد (مولپرو و همکاران، 2011). اگرچه ارقام پیش­ بینی ­شده برای خرید آنی آنلاین در دسترس نیست. این حقیقت وجود دارد که عوامل خرید آنلاین مثل عاملان پیشنهاد­دهنده تحت حوزه کارکردیشان، باعث تحریک خریدهای آنی می­شوند (هاستلر و همکاران، 2011: 339). تحقیقات بازاریابی مشخص کرده ­اند که ویژگی­های فروشگاه بعنوان یک تحریک­ کننده مهم برای خریدهای آنی محسوب می­شوند (استیلی و همکاران،2010: 270). یک تحقیقی که  با بیش از 500 خریدار انجام شد، نشان داد که محرک­های درون فروشگاهی منجر به خریدهای آنی بیشتر و در نتیجه باعث ایجاد پنج میلیارد دلار می­شود (موگلونسکی، 1998: 32). بعلاوه دونوان و همکاران (1994) نتیجه گرفتند که جو و محیط فروشگاه می­تواند بصورت پایدار خریدهای برنامه ریزی نشده و مدت زمان سپری شده در زمینه خرده فروشی را افزایش دهد.

در این فصل به صورت مفصل، عوامل مرتبط با خرید آنی در فروشگاه ­های سنتی، عوامل شخصیتی (انگیزه لذت جوئی، آنی گرایی و …)، انواع وب­گردی، فروشگاه اینترنتی و عوامل تشکیل دهنده آن تشریح می­گردد. در قسمت پیشینه تحقیق نیز مطالعاتی که در حوزه خرید آنی (داخلی و خارجی) انجام شده است، ذکر می­گردد و در پایان توسعه فرضیات و ارئه مدل عملیاتی تحقیق ارائه می­شود.

فهرست مطالب پایان نامه اثر لذت جوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی :

فصل اول: کلیات تحقیق 1

1-1) مقدمه     2

1-2) بیان مسئله تحقیق 3

1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق 5

1-4) اهداف تحقیق      6

1-5) سؤالات تحقیق    6

1-6) فرضیه­ها و مدل تحقیق    7

1-7) روش­شناسی تحقیق        8

1-7-1) نوع و روش تحقیق     8

1-7-2) جامعه آماری و روش نمونه­گیری        8

1-7-3) ابزارگردآوری داده­ها   8

1-7-4) روش تجزیه و تحلیل داده­ها    8

1-8) تعریف متغیرهای تحقیق  9

1-9) نوآوری تحقیق    12

1-10) قلمرو تحقیق     12

1-10-1) قلمرو زمانی 12

1-10-2) قلمرو مکانی 13

1-10-3) قلمرو موضوعی      13

1-11) خلاصه و جمع بندی فصل       13

فصل دوم: ادبیات تحقیق         15

2-1) مبانی نظری تحقیق        16

2-1-1) مقدمه  16

2-1-2) خريد آنی       18

2-1-2-1) ماهیت خرید آنی     21

2-1-2-2) انواع خرید آنی      21

2-1-2-3) عوامل مؤثر بر خرید آنی    22

2-1-2-3-1) عوامل خارجی مؤثر بر خریدآنی 23

2-1-2-3-2) عوامل داخلی مؤثر بر خریدآنی   27

2-1-2-3-3) عوامل مهم شخصیتی مؤثر بر خرید آنی  28

2-1-3) انگيزه لذت­جوئی        30

2-1-3-1) انواع انگيزه لذت­ جوئی       33

2-1-4) آنی­گرایی       34

2-1-4) تجارت الکترونیک     36

2-1-6) فروشگاه اینترنتی       37

2-1-6-1) محیط فروشگاه اینترنتی      38

2-1-6-1-1) محتوا فروشگاه اینترنتی  39

2-1-6-1-1-1) کیفیت اطلاعات         41

2-1-6-1-1-2) دقت اطلاعات 41

2-1-6-1-1-3) مرتبط بودن اطلاعات  41

2-1-6-1-1-4) نکاتی در مورد متون و اطلاعات        42

2-1-6-1-2) طرح فروشگاه اینترنتی   44

2-1-6-1-2-1) استراتژی­های طراحی وب سایت       46

2-1-6-1-2-1-1) استراتژی اطلاعاتی/ ارتباطی        46

2-1-6-1-2-1-2) استراتژی آنلاین/ معاملاتی  46

2-1-6-1-3) پیمایش فروشگاه اینترنتی 47

2-1-7) وبگردی منفعت­ گرایانه و لذت­جویانه    50

2-1-7-1) مفهوم جستجو (پرسه زنی) 51

2-2-7) مدل­های مرتبط با خرید آنی     53

2-1-8-1) مدل مویوگاناتام و بکارت    53

2-1-8-2) مدل جیوتی بادگیان و ورما 57

2-1-8-3) مدل دهدشتي و مبرهن        60

2-2) پیشینه تحقیق      61

2-2-1) پیشینه تحقیقات داخلی  61

2-2-2) پیشینه تحقیقات خارجی          67

2-3) توسعه فرضیه ­ها و ارائه مدل      83

2-4) خلاصه و جمع بندی فصل         88

فصل سوم: روش­­شناسی تحقیق  90

3-1) مقدمه     91

3-2) روش تحقیق       91

3-2-1) جامعه آماری پژوهش  93

3-2-2) حجم نمونه و روش اندازه گیری         94

3-2-3) روش و ابزار گردآوری داده­ها 95

3-2-4) روش تجزیه­و­تحلیل داده­ها      96

3-3) روایی و پایایی    96

3-3-1) پایایی  97

3-3-2) روایی 97

3-4) نرم افزارهای تجزیه­و­تحلیل داده­   99

3-5) خلاصه و جمع بندی فصل         99

فصل چهارم: تجزیه ­و­ تحلیل داده­­ها      100

4-1) مقدمه     101

4-2) آمار توصیفی      101

4-2-1) ویژگی­های جمعیت شناختی     101

4-3) آزمون نرمال­بودن داده ­ها (کولموگروف-اسمیرنوف)         102

4-4) آزمون مدل مفهومی تحقیق         103

4-4-1) ارزیابی مدل اندازه‌گیری (مدل بیرونی)          104

4-4-1-1) بار عاملی شاخص­ها (سؤال­های پرسشنامه   104

4-4-1-2) ارزیابی پایایی مدل بیرونی  106

4-4-1-2-1) پایایی مرکب (CR)       106

4-4-1-2-2) ضریب آلفای کرونباخ     107

4-4-1-3) روایی مدل بیرونی  107

4-4-1-3-1) بررسی روایی همگرا     108

4-4-1-3-2) روایی واگرا       108

4-4-1-3-2-1) روش بارهای عاملی متقابل     109

4-4-1-3-2-2) روش فورنل- لارکر    112

4-4-2) ارزیابی مدل ساختاری (مدل درونی)    113

4-4-2-1) ضرایب معناداری Z (مقادیر t-value)        114

4-4-2-2) ضریب تعیین R2 (R Squars)     115

4-4-2-3) معیار اندازه تأثیر          116

4-4-2-4) کیفیت پیش بینی کنندگی ( )         117

4-4-2-5) معیارRedundancy        118

4-4-3) بررسی مدل کلی تحقیق         118

4-5) بررسی فرضیه ­های تحقیق         119

4-5-1) نتایج حاصل از آزمون فرضیه ­ها        120

4-6) مدل اصلاح شده تحقیق    121

4-7) مقایسه شاخص­های مدل اولیه و مدل اصلاح شده 123

4-8) خلاصه و جمع بندی فصل         124

فصل پنجم: خلاصه، نتیجه ­گیری و پیشنهادات    126

5-1) مقدمه     127

5-2) خلاصه پژوهش  127

5-3) مدل نهایی پژوهش         129

5-4) نتیجه ­گیری­­های مبتنی بر فرضیه ­های پژوهش      129

5-5) پیشنهادهای کاربردی تحقیق        133

5-6) محدودیت­های تحقیق       136

5-7) پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی    137

5-8) خلاصه و جمع بندی فصل         137

منابع    138

پیوست­ها        145

 

 

فهرست جداول

جدول2-1) عوامل خارجی مؤثر بر خرید آنی   27

جدول2-2) عوامل داخلی مؤثر بر خرید آنی     30

جدول2-1) محرک­ها و عوامل مؤثر بر خرید آنی        56

جدول 2-2) مطالعات داخلی خرید آنی   65

جدول 2-3) مطالعات خارجی خرید آنی 76

جدول3-1) نحوه امتیازدهی به سؤالات پرسشنامه        95

جدول3-2) ترکیب سؤالات پرسشنامه   96

جدول3-3) بررسی پایایی با آلفای کرونباخ      97

جدول 3-4) منابع مقیاس­های سنجش    98

جدول 4-1) ویژگی­های جمعیت شناختی نمونه آماری    102

جدول 4-2) آزمون نرمال­بودن (کولموگروف-اسمیرنوف          103

جدول 4-5) بار عاملی متغیرهای آشکار          104

جدول 4-6) پایایی مرکب  (CR         106

جدول 4-7) ضریب آلفای کرونباخ      107

جدول 4-8) میانگین واریانس استخراج شده (AVE     108

جدول 4-9) روش بارهای عاملی متقابل 109

جدول 4-10) داده­های اولیه وارد شده در نرم افزار اکسل         112

جدول 4-10) جدول فورنل-لارکر پس از جایگذاری مقادیر ریشه دوم  (AVE) 113

جدول 4-12) ضریب تعیین (R2)       116

جدول 4-13) اندازه اثر (f2)    117

جدول 4-14) کیفیت پیش بینی کنندگی (Q2)    117

جدول 4-15) معیارRedundancy     118

جدول 4-16­) بررسی فرضیات تحقیق  120

جدول 4-17) بارعاملی متغیرهای آشکار پس از اصلاح مدل    122

جدول 4-18) مقایسه شاخص­های مدل پیشنهادی اولیه و مدل اصلاح شده پژوهش         123

 

 

فهرست شکل­ها

شکل1-1) مدل مفهومی تحقیق  7

شکل 2-1) مدل مویوگاناتام و بکارت   53

شکل 2-2) مدل جیوتی بادگیان و ورما 57

شکل 2-3) مدل دهدشتي و مبرهن       60

شکل 2-4) مدل عملیاتی تحقیق 87

شکل3-1) فرآیند تحقیق 93

شکل 4-1) مدل اولیه­ پژوهش در حالت ضرایب استاندارد       114

شکل 4-2) مدل اولیه­ ی پژوهش در حالت آماره های t هر مسیر 115

شکل 4-3) مدل اصلاح شده پژوهش در حالت ضرایب استاندارد         121

شکل 4-4) مدل اصلاح شده پژوهش در حالت آماره ­های t هر مسیر     122

شکل 5-1) مدل نهایی پژوهش  129

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =